בעקבות המשבר הכלכלי האחרון ארגונים רבים הבינו שעליהם לשנות את שיטת המשחק. הארגונים נהגו בהיסטריה והחלו לקצץ בכל הבא ליד, פיטרו הרבה עובדים, קיצצו בהטבות ובשכר, ובמקביל עיבו את מערך המכירות. אך רוב הארגונים התעלמו מצעד מתבקש שהיה חוסך לארגון כספים רבים ואת הצורך בקיצוצים המטורפים - הקמת מערך רכש יעיל.
הקמת מערך רכש יעיל יכול למנוע קיצוצים בשכר ובכוח אדם. באמצעות תכנון נכון של מערך הרכש, וייעולו, ניתן לחסוך כסף רב לארגון, שיאפשר את המשך קיומו באותה המתכונת מבלי לפגוע בגודלו, רמת השירות שלו (הפנימית והחיצונית) ואיכותו. הקמת מערך רכש נבון יכול לשפר את איכות המוצר ללקוחות על ידי בחירת הספקים המתאימים, את לוח הזמנים בו יסופק ובמחיר נוח ללקוח.
מדוע ארגונים רבים נוטים להזניח את יחידת הרכש בחברה שלהם?
הסיבות רבות ורובן לא ממש ענייניות. בראש ובראשונה עומדת הסיבה האמוציונאלית- רכש מרכז תחתיו הרבה סמכויות, כסף גדול, קשרים וכוח. כל אחד ממנהלי היחידות הגדולות בארגון מעוניין בתפקיד הזה. הרבה מנכ"לים לא מעוניינים במאבק הכוחות הזה שיכול לגרום לאווירה מתוחה בראש הארגון.
מצב מחלקת הרכש בהרבה חברות
יחידות רכש סובלות לעתים מהזנחה וחוסר יחס. לרוב המנהלים והעובדים ביחידות לא יודעים על פי מה הם נמדדים, לא ניתנים להם יעדים ברורים ולא ניתנות להם תכניות עבודה מסודרות. כמו כן כוח האדם ביחידה מוצנח בהרבה מקרים ממחלקות אחרות שלא זקוקות לו יותר, ולא כי הוא מקצועי ומיומן בתחום. לאור האמור מפסידות חברות רבות כספים רבים אשר הקמת מערך רכש יעיל היה חוסך להן.
שירותי רכש במיקור חוץ – פתרון מצוין!
פתרון מצוין עבור הרכש במקום הקמת מערך רכש יעיל שלוקח הרבה זמן וכרוך בהוצאה מרובה עד שרואים את תוצאותיו בשטח, הינו הכנסת מערך רכש מחברה חיצונית אשר מספקת שירותי אאוטסורסינג של רכש, שבנוסף לכל היתרונות של העברת פעילות למיקור חוץ, מביאה עמה את כל שיטות הרכש הקיימות, תוך הקפדה על עקרונות המקצוע, ומספקת פעילות רכש מקצועית מאנשים שרכש הוא מקצועם, ושצברו ניסיון רב בתחום.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים ו- קידום אתרים .