מערכת ניהול לידים, היא מערכת חשובה לכל עסק. השורה התחתונה של כל עסק היא להרוויח כסף, ומהבחינה הזו מערכת ניהול לידים היא אחד מהנדבכים העיקריים של ההצלחה שלו. אם השירות של החברה הוא מצוין והמוצר הוא איכותי, אך מחלקת המכירות לא ממצה את הפוטנציאל שלה, משום שלידים רבים הולכים לפח, סימן שהעסק בשורה התחתונה לא ממצה את הפוטנציאל הגלום בו.
מערכת ניהול לידים משקפת באופן מדויק את המצב
מערכת ניהול לידים מציגה בפני מנהל השיווק והמכירות את כל הלידים הפתוחים, וקיים תיעוד ברור לעין של אחוז ההצלחות, הכישלונות והפעולות שבאמצע התהליך. מערכת ניהול לידים מפיקה סיכומים ובעזרתה ניתן לקבל החלטות חשובות מעין כמותן, ועיקרם הוא אפקטיביות ערוץ המכירות, ויכולת ניתוח של הצלחת המכירה או כישלונה. ניתן לדעת בדיוק באיזה שלב היא נפלה ולנתונים כאלו יש חשיבות רבה.
מושכת אוטומטית את הנתונים מערוצי המכירות השונים ומפיקה דוחות ומסקנות
מערכת ניהול לידים מתעדת את כל מה שהוזן לה מערוצי המכירות השונים כגון- אתר האינטרנט, עמודי נחיתה של קמפיינים ייעודיים, לידים מתערוכות ,ממבצעים, מלקוח מביא לקוח, מכנסים מקצועיים, או מכל מקור חיצוני אחר. כך ניתן לדעת באופן ברור איזה ערוץ מכירות מספק את הלידים הטובים והרווחיים ביותר, וההשקעה הכספית בו תהיה בהתאם, ואיזה ערוץ מספק מעט לידים, או לידים לא טובים וכדאי להפסיק את ההשקעה בו.
אף לקוח לא הולך לאיבוד
מערכת ניהול לידים עוזרת בכך שכל לקוח נשמר במחשב ואף ליד לא הולך לאיבוד. היות והמערכת מתממשקת אוטומטית ומושכת את הנתונים מדף צור קשר באתר או בעמוד הנחיתה, או מקבצי אקסל.
עוזרת בתעדוף עסקאות
כל עסק יודע שיש עסקאות שלא כדאי להשקיע בהם משאבים מרובים, וישנם כאלה שיש להשקיע בהם את כל מה שניתן על מנת להשיג לקוח שהוא "דג שמן", או לסגור עסקה שתניב לחברה רווחים גבוהים. מערכת ניהול לידים היא פתרון מצוין לתעדוף לקוחות. סגירה של הטיפול בשלב מוקדם ככל האפשר מול לקוחות לא רווחיים, מפנה לאנשי המכירות זמן יקר.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית