כל עסק יודע היטב שהוא צריך מערכת ניהול לידים אשר תרכז את כל הלידים שלו לתוך מקור אחד, וכך יהיה אפשר לתעדף אותם ולראות תמונה ברורה על איכותו של כל ליד. מערכת ניהול לידים הינה מערכת ידידותית למשתמש המאפשרת טיפול יעיל בלקוחות החברה הפוטנציאליים.
ללא מערכת ניהול לידים הרבה פניות יורדות לטמיון
הרבה פניות עסקיות יורדות לטמיון ולא מבשילות לכדי עסקה ממספר סיבות - מחסור טכנולוגיה, אי עקביות בטיפול בליד, תיעוד לקוי שלו, אי מעקב אחרי התקדמות הליד, תחלופה של סוכנים, אנשי מכירות לא טובים, ניהול לידים לקוי וכדומה. כשאין הליך של מעקב ותחקור לידים זה אומר שמצב העסק לא טוב, וחולייה חשובה מאין כמותה בו לא עושה את העבודה, והיא רחוקה מן הפוטנציאל הגלום בה. מחלקת המכירות ממשיכה להשתמש בערוצי מכירות לא רווחיים, ולא משתמשת או לא מגבירה את השימוש בכאלה שהם כן רווחיים.
המערכת קובעת האם ועד כמה ערוץ הפרסום הוא רווחי
על מנת להימנע מהשקעת כספים מיותרים בערוצים הלא יעילים אשר אינם לכלכליים לחברה, קיימת מערכת ניהול לידים העוזרת בניתוח התוצאות של מקור הלידים וקובעת אם הוא רווחי או לא.
המערכת מתממשקת לאתר האינטרנט של החברה
מערכת ניהול לידים מתממשקת לאתר האינטרנט של העסק ואל עמודי הנחיתה שלו, וכל הנתונים נמשכים אליה אוטומטית. ניתן גם לייבא נתונים אלה מקובץ אקסל, או להקליד ידנית את הנתונים, והמערכת יודעת באיזה שלב טיפול נמצא כל ליד. הליד יכול להיות בכל מיני מצבים כגון:תאום פגישה, הצעת מחיר ועוד.
המערכת מתעדת את המצב באופן ברור לכל עובד
תיעוד המצב הוא חלק מקצועי וחשוב בניהול הלידים, הלקוח מקבל את כל המידע המקצועי ואת כל המידע על המחיר שהוא צריך וכל שנותר לו הוא רק לקבל את ההחלטה, ולאחר שהחליט ניתן לעבור לשלב המכריע, לקבוע מועדי פגישות, יישומים, ומעקב. מערכת ניהול לידים הינה חיונית לכל עסק, ובמונחים של עלות מול תועלת, מדובר בהשקעה לא יקרה באופן יחסי, שהרווחים מפעילותה עולים עשרות מונים על ההשקעה הכספית בה.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית