האם בקרוב נתחיל לראות פרמיות ביטוח לרכב שמחירן ייקבע על פי מספר הקילומטרים שיבצע כלי הרכב? באתר News1 פורסם כי משרד האוצר החל לבדוק את הכדאיות של השיטה בישראל.
על פי הכתבה, השיטה לפיה מחיר פרמיית הביטוח נקבע על פי הקילומטראז', נכנסה לתוקף במדינות רבות. הדברים נאמרו בכינוס של אאידה העולמית באוסטרליה ובו בוצעה סקירה של השיטה. מדובר בסניף הישראלי של איגוד דיני הביטוח הבינ"ל שחבריו הם עורכי דין.
בינתיים מתברר כי במשרד האוצר עורכים ניסוי שמטרתו לבחון את השיטה בקרב 800 בעלי רכב. באוצר אותרו כ-800 עובדי מדינה והם אלו שמשתתפים בבדיקה בהסכמתם. אותם עובדים יקבלו הנחה בגובה של 1,000 ש"ח לשנה בפרמיה, אם לא ייסעו בשעות עומס ברכבם.
איך השיטה עובדת?
שאלות רבות עשויות לעלות בעקבות הצגת שיטה זו לגבי אופן הפעולה שלה. חברת הביטוח בשיתוף עם בעל הרכב מבצעים הערכה לגבי הקילומטראז' הצפוי בתחילת שנת הביטוח. החברה מתקינה "קופסה שחורה" שמודדת את כמות הקילומטרים, וזו מדווחת לחברה. כך נגבה סכום הפרמייה בסוף שנת הביטוח.
השיטה הזו פועלת באופן מוצלח בארצות הברית, באוסטרליה ובבריטניה. האמריקנים למשל, עדיין דבקים בשיטות המסורתיות, אבל אחוז אחד מהם עבר לשיטה החדשה. האוסטרלים לעומת זאת, מחזירים חלק מהפרמיה, אם הרכב נסע פחות מהכמות שהוגדרה בתחילת השנה.
עם זאת, לא הכל ורוד. המתנגדים לשיטה טוענים שהיא פוגעת בפרטיות הנהגים, שכן מכשיר ניווט משולב בקופסה השחורה וכך יודעות חברות הביטוח לאילו מקומות נסע הרכב ובאיזה תאריך.
יוחאי תירוש, איש עסקים, מנכ"ל תירוש - סוכנות לביטוח ו- "ת.י.ר - השכרת רכב".
בעל עסקים בתחומי הביטוח, השכרת הרכב, הנדל"ן ושוק ההון. חובב אופנים.
פרטי קשר - יוחאי תירוש:
מגדל בסר 2, רח' בן גוריון 1, בני ברק. טל: 03-5-666-555