ייעוץ ארגוני הוא תהליך שבו ארגון הסובל מבעיות שונות שוכר שירותי ייעוץ ארגוני, וכך מגיע לארגון שלו יועץ ארגוני רואה את מה שקורה בדרגי הניהול שלו ובמחלקותיו השונות ומגיע לתובנות שונות לגבי האלמנטים בארגון ש"תוקעים" אותו ומפריעים לו להתפתח. היועץ גם מספק שורה של פתרונות שעל פיהם הארגון צריך לנהוג על מנת שיוכל לפרוח. הישגי הייעוץ מבוססים על שיתוף פעולה פורה בין בעל הארגון שהזמין ייעוץ ארגוני ומנהליו הבכירים לבין אותו לבין היועץ. הצלחתו של ייעוץ ארגוני תלויה גם באופי של כל אחד מהצדדים, במחויבות ההדדית ובנכונות לביצוע ההמלצות עד להבראתה של החברה. 50 אחוז מהצלחתו של הייעוץ הארגוני היא בהכרה של מזמין השירות בבעיה ובעומק שלה, וברצון הכן של שני הצדדים לפתור את הבעיות השונות בארגון.
לשם מה אנו זקוקים ליועץ ארגוני אם יש לנו מנהל משאבי אנוש?
מנהלי משאבי אנוש עוסקים במגוון רחב של שירותים בתוך הארגון בארבעה תחומים עיקריים - הדרכה, גיוס, רווחה ודיני עבודה. לכל אחד מתחומים אלה, יש תרומה רבה בכל מה שקשור ללמידה, חניכה, משוב, שיפור התקשורת הפנים ארגונית, לכידות וקידום תהליכים ארגוניים על מנת שיצמח ויוביל. יחד עם זאת מפאת חוסר זמן, ריבוי של תפקידים ולפעמים גם הכשרה שאינה מספקת, אין למנהלי משאבי אנוש את היכולת לטפל בנושאים הדורשים את שירותיו של היועץ ארגוני. עוד חסרון של מנהלי משאבי האנוש מול היועץ הארגוני הוא שמנהלי משאבי אנוש מושפעים גם מן הפוליטיקה הארגונית, וזה מקשה עליהם לראות דברים מתוך נקודות מבט חדשות ולעומת זאת היועץ הארגוני הוא אדם שמגיע מבחוץ, ובהיותו גורם חיצוני, אין חשש שהוא יושפע מהפוליטיקה הארגונית.
היועץ הוא כמו מראה לארגון
יועץ ארגוני הוא כמו מראה לארגון והוא רואה את הדברים בראייה כלל מערכתית המאפשרת לו גם לראות את האזורים העיוורים של הארגון. הוא למעשה מזהה את הבעיות יותר מכל גורם אחר בתוך החברה. ייעוץ ארגוני מאפשר לבעל החברה לקבל תובנות לגביה והוא מזמן הזדמנות ממשית לשינוי של אסטרטגיית הארגון, מבנהו וצרכיו.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית