כשמחליטים לבחור באופציה של ייעוץ ארגוני, צריך לבחור ביועץ המתאים. במאמר זה נענה על השאלה - מיהו היועץ המתאים לתת לכם ייעוץ ארגוני?
יועץ עם ניסיון
יועץ ארגוני, שאת ניסיונו רכש דווקא בייעוץ שיווקי, פיתוח עסקי, או פיתוח ארגוני, לא יהיה מתאים לכם, אם המטרה הסופית שלכם, היא דווקא לבצע צמצום בכוח האדם, באופן יעיל. יש חשיבות גדולה להתאמה בין ניסיונו של היועץ, לעבודת הייעוץ הספציפית שאתם מחפשים. לא כדאי להסתפק, בכל מיני תעודות שהיועץ מציג לכם, אלא לעשות בירור יסודי מולו, על סוג הייעוץ הארגוני שהוא עשה עד כה, ואיך זה הופך אותו, לאיש המקצוע המתאים לייעץ עבורכם כעת.
יועץ שיש לו זמן לעבודה מולכם
יש יועצים עסוקים מאוד, שמעמיסים על הכתפיים שלהם, כמות לא ריאלית של עבודה, על מנת להרוויח הרבה. יועצים שכאלה לא יוכלו להשקיע את כל כולם, בחברה שלכם ובצרכיה. לעיתים הם מאצילים סמכויות, על עובדים זוטרים למיניהם, והרי לא בשביל זה הזמנתם דווקא אותו. בדקו, מבעוד מועד, איזה פרויקטים, ממלאים בימים אלה, את שולחנו של היועץ, שבשרותיו אתם מתעניינים. ייעוץ ארגוני, איננו כה פשוט וקל, והוא דורש השקעת שעות רבות של עבודה. היועץ הארגוני, צריך לקיים אתכם, סדרה של פגישות, פעם - פעמיים בשבוע. הוא צריך להיפגש גם עם המנהלים בארגון, ועם עובדים נבחרים בו. בין הפגישות, הוא צריך לקרוא הרבה חומר, ולעמוד בכל המטלות, שתציבו לו. זוהי הדרך היחידה לתת לכם ייעוץ ארגוני טוב.
יועץ עם ראש פתוח
ייעוץ ארגוני שנעשה מתוך דרך מחשבה מקובעת וללא ראש פתוח, לכל דרכי הפעולה הקיימות, הוא ייעוץ לא טוב, שיכול לפספס, את הפתרונות הכי טובים, עבור הארגון שלכם. יועץ שמתעקש על פתרונות, שאולי הם מתאימים לחברות אחרות, אבל במקרה הספציפי שלכם הם לא מתאימים, והוא דבק בזה רק בגלל שבמקרים אחרים זה עבד, ולא מסתכל על הזווית של המיקרו בתמונה הגדולה של הארגון שלכם, הוא יועץ שלא כדאי לשכור את שירותיו.
יועץ אסרטיבי
יועץ עסקי, שמתנהג אליכם בחנופה, ונרתע מחילוקי דעות בינו לבינכם, ולכן לא אומר את דעתו המקצועית, הוא יועץ שבסופו של אדם פוגע בכם ובתהליך הייעול שלכם, ולא כדאי לשכור את שירותיו.
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית