אז החלטתם, לנסות מהלך של ייעוץ ארגוני. אולי נקלעתם להפסדים, אולי ישנו מתחרה חדש בשוק, שמצליח יותר מכם ומדיר שינה מעיניכם, אולי אתם מעוניינים לקצץ בהוצאות שלכם ולהדק קצת את החגורה, או שפשוט החלטתם סוף כל סוף, לבצע תהליכי התייעלות בארגון. יש הרבה סיבות, להשתמש בשירותי ייעוץ ארגוני, כי תהליך זה יכול, לעזור לכם מאוד. השאלה הגדולה הינה, כיצד לבחור יועץ ארגוני שמתאים לכם ולחברה שלכם.
מהן התכונות החשובות אצל יועץ
הקשבה - ייעוץ ארגוני מיועץ, שמעדיף לדבר כל הזמן, מאשר להקשיב לכם, לא יהיה מוצלח אף פעם. כמות המידע שהיועץ צריך לקבל מכם היא עצומה, ואם היועץ בא מצויד בתשובות מוכנות מן הבית, במקום להתאימן לצרכים המדויקים של החברה שלכם, הוא חד משמעית לא היועץ שמתאים לכם.
דיסקרטיות – יועץ שבא ונותן לכם פרטים מדויקים, על לקוחותיו הקודמים, הוא יועץ לא אתי, ולכן לא מתאים בשבילכם, בייחוד אם אתם פועלים בתחום, שבו שמירה על סודיות ודיסקרטיות, הינם מרכיב מכריע. ישנו סיכוי רב שיועץ שכזה, לכשיגיע ללקוח הבא שלו, ידבר עליכם, שנאמר - "מי שמרכל אתכם על אחרים, מרכל עם אחרים עליכם".
יכולת ללמוד - יועץ שמסוגל ללמוד, מכישלונות והצלחות כאחד, הינו איש מקצוע טוב, שיודע להתקדם ולא לדרוך במקום כל הזמן. אל תתביישו לשאול אותו, אודות ההישגים והכישלונות שלו וראו מהן תשובותיו, כך תדעו עד כמה הוא מסוגל ללמוד מטעויות. לא קיים יועץ, עם ניסיון של ייעוץ ארגוני, שמעולם לא חווה כישלונות מקצועיים על בשרו, ואם אין לו את היכולת או הרצון, ללמוד מטעויותיו, ייתכן והוא אדם, שלא נוטה לקחת אחריות, ולכן הוא עלול להתגלות, כאיש מקצוע בעייתי.
אובייקטיביות – ייעוץ ארגוני, צריך להיעשות באופן שקול ואפילו קר, מתוך ראייה עסקית נטו וללא סנטימנטים. מצד שני, מדובר כאן בעבודה מול בני אדם ולא מול רובוטים. יועץ ללא אינטליגנציה רגשית הוא יועץ בעייתי, אבל גרוע ממנו הוא יועץ לא אובייקטיבי. מדובר ביועץ שמתחיל להתחבר עם אנשים מסוימים בארגון כאילו שהוא עובד שם, ואז עושה לחברים שלו שם הנחות, כי "חבר טוב לא מלשין".
המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר קופונים ו – בניית חנות וירטואלית