אורך זמן שימושו של מצבר ברכב תלוי בטיפול הניתן לו. מצברים לרכב שלא נטענים באופן מלא,הנתונים תכופות לפריקת הזרם ואינם נטענים די הצורך, מתבלים מהר ואורך חייהם מקצר משמעותית, בגלל שהחומר ממנו עשויות הלוחות נתון לפירוק מהירה. משום כך חובה להקפיד תמיד על מצב טעינה תקין של המצבר.
החומצה הגפריתנית במצבר צריכה להיות זכה נקייה, אם החומצה מכילה תוספות שונות (כלור, חומצה־חנקנית וכו׳), מתאכלים לוחות המצבר מהר. לפיכך צריך להשתמש אך ורק בחומצה גפריתנית זכה מבחינה כימית לשם התקנת תמיסת החומצה במצבר. מכל מקום חייבים למלא בדייקנות את הוראות היצרן בדבר הטיפול במצבר וכל מצבר עם טיפול ייחודי לו.
עם רכישת מצבר במוסך לרכב או מצבר פריקה עמוקה חדש יש לבדוק אחת לחודש את רמת התמיסה במצבר במיוחד בקיץ כשחם, וגם את מידת המתח.
טיפול במצבר כשאינו בפעולה. מצברים לרכב העומדים ללא פעולה יש לטעון כל 4 – 6 שבועות, בעזרת האלטרנאטור של כלי הרכב או ממקור זרם אחר. לפני הטעינה רצוי לפרוק קצת את המצבר מן הזרם, על־ידי חיבר בין המצבר לבין צרכן חשמל ברכב.
אם יש חלקי מתכת במצבר, צריך לשמור עליהם מפני השפעת החומצה הניתזת מתוכו ומפני התהוות קורוזיה עליהם, אפשר וצריך למרוח ווזלין או במשחת סיכה טובה את כבלים ואת חלקי החיבור של המצבר. המצבר מלוכלך בחלקו החיצוני ויש קורוזיה צריך לנקות, ויש להקפיד שחומר הניקוי לא יחדור לתוך המצבר.
צריך למנוע מגע של דלק עם בית המצבר וחלקיו, כי הדלק ממיס את החומר שממנו הם עשויים.
חומצה גפריתנית צורבת מאד כשהיא באה במגע עם העור, וגם מאכלת חלקי אריג, ריפוד, עץ ומתכת. אם ניתזו טיפות של חומצה, אפשר לסלקן, או ביתר דיוק, לסתור אותן בעזרת אמוניה או תמיסת סודה.
בשעת השימוש בחומצה גפריתנית יש לנהוג בזהירות, להשתמש בכפפות ומשקפי מגן לעיניים!
אסור להתקרב עם אש למצבר בגלל סכנת התפוצצות.
צבע התמיסה בתוך מצברים לרכב עשוי לשמש אינדיקציה לגבי מצבם:
אם צבע התמיסה חום, סימן שהמצבר טעון יותר מדי, מצב שבו טיפות שלדו־תחמוצת העופרת נזלו מתוך הלוחות. תופעה זו מזיקה במיוחד ללוחות החיוביים במצבר.
אם צבע התמיסה סגול, זה בסדר, כי הוא בא מחומר הלוחות השליליים, המכיל עקבות של חומר הנקרא: מנגן.
אם פני התמיסה נראים אפורים־עכורים, זה אומר שיש משקעים בקרקעית המצבר, וקיים מזמן קצר
-->