בעת האחרונה פועלים במרץ להביא לאישור את חוק שירותי רכב. חוק רישוי שירותי רכב בא להסדיר את העוסקים השונים בתחום ענף הרכב, עוסק בתחום של סוגי יבוא של רכב וגם בתחום יבוא אישי של רכב. החוק נועד לעצב דרישות של רישיונות לעוסקים בתחומי יבוא רכב, אך מוקדם לקבוע מה יהיו הדרישות המדויקות החדשות של החוק בנוגע לרישיונות נדרשים עבור העוסקים בתחומי יבוא שונים ובפרט בתחום של יבוא אישי של רכב.
יבוא אישי של רכב ודרישות החוק החדש
כעת החוק החדש עדיין לא מפרט מה יהיו הדרישות לקבל רישיון כדי לבצע יבוא אישי של רכב או להיות מתווך בתחום, או כדי להיות מתווך זעיר של ייבוא רכב כלומר לייבא עד 20 מכוניות בשנה. החוק כעת משאיר למשרד התחבורה את הסמכות להכניס תכנים ספציפיים לגבי השאלה מה יידרש כדי לקבל רישיונות שונים בתחום של יבוא אישי של רכב. משרד התחבורה יקבע קריטריונים לקבלת רישיונות בתחום של יבוא אישי של רכב, יקבע פטורים לקבלת רישיונות ויפרט את כול הפרטים הקטנים בתחום של קבלת רישיונות.
הנחיות לגבי יבוא רכב בחוק
החוק החדש כעת רק קובע הנחיות כלליות לגבי הסדרת תחום ענף הרכב ומשאיר בידי משרד התחבורה מקום להכניס תכנים והנחיות, לגבי מתן רישיונות או פטורים ספציפיים. כמו חוקים רבים החוק נותן מסגרת כללית שבתוכה ישולבו תכנים מעשיים ומדויקים יותר על ידי משרד התחבורה. אנשים רבים בתחום של יבוא רכב וספציפית בתחום של יבוא אישי של רכב ממתינים להבין מה יהיו הדרישות החדשות בתחום ומה יידרש כדי לקבל רישיונות לפעול בתחום של יבוא אישי של רכב. ברור לרבים כי התחום שיושפע מאוד מהחוק החדש יהיה התחום של יבוא אישי של רכב. כעת החוק עדיין בחיתוליו ויש להמתין ולראות איך ינסכו בו תכנים ותקנות. לאחר תהליך הדרגתי תחום יבוא הרכב יוסדר מחדש, חלקו ללא שינויים מהותיים וחלקו בשינו
יים כאלה ואחרים.