מבט מהיר על כבישי הארץ מלמד על כך שישראל הקטנה כבר מזמן בגרה והפכה למעצה בתחום של רכבי היוקרה. יותר ויותר מכוניות יוקרה מעטרות את נופי הכבישים בישראל, ויותר ויותר ישראלים מאפשרים לעצמם להגשים את החלום על רכב יוקרתי. הגשמת החלום הזו מתאפשרת תודות לשינויים שחלו בעולם כולו ובישראל בפרט בהקשר של שיווק כלי רכב ומסחר בים מדינות. בעבר היינו רוכשים רכבים דרך יבואנים או סוכנויות הרכב, אולם כיום השתנתה המציאות הזו באופן משמעותי.
השוק השתנה
שוק הרכב מושפע מהשינויים בתחום המסחר ומההתפתחויות הטכנולוגיות שהפכו את העולם שלנו לכפר גלובלי קטן. חשוב להדגיש שהעולם לא קטן פיזית, אלא רק שתחושת המרחב שלנו השתנתה. סין הרחוקה למשל אינה כה רחוקה כאשר בעזרת לחיצת כפתור ניתן לשוחח עם אנשים ולנהל עמם קשרי מסחר בעודם נמצאים בסין. האינטרנט פתח בפנינו אפשרויות רבות בהקשר של סחר בים מדינות וכיום כל אדם יכול לאתר מוצר מבוקש ולרכוש אותו ישירות מהיצרן בחו"ל, גם אם הוא נמצא במרחק של שעות טיסה רבות.
שוק הרכב
המגמה הזו לא פסחה על ענף הרכב ובתחום הרכב קוראים לזה יבוא אישי. היבוא האישי מאפשר לכל אדם למצוא את הרכב שבו הוא מעוניין ולרכוש אותו באופן אישי ללא התיווך של היבואן. מדובר בצעד ששינה את ענף הרכב בכלל ואת ענף רכבי היוקרה בפרט. יבוא מכוניות יוקרה עונה על שתי בעיות משמעותיות משוק רכיב היוקרה בישראל: האחת היא היצע מצומצם והשנייה היא עלויות גבוהות.
היצע המכוניות בישראל
ישראל היא מדינה קטנה ומשום כך היצע מכוניות היוקרה בה הוא קטן. מסיבה זו, אדם שמחפש דגם מסוים של רכב יוקרה עלול להיתקל בקשיים. יבוא מכוניות יוקרה באופן אישי מאפשר לדלג על המכשול ולאתר את הרכב המסוים שבו חושק פלוני. במסגרת היבוא האישי ניתן לייבא עד שתי מכוניות בשנה אחת ואת הרכבים הללו לא ניתן למכור במשך שנתיים מיום הרכישה שלהם על פי חוק.
מחיר מכוניות היוקרה
הבעיה השנייה שעלה מתגבר יבוא מכניות יוקרה הוא המחיר. אם שאלתם את עצמכם מדוע רכבי יוקרה עולים כל כך הרבה בישראל, הרי שהסיבה היא היעדר תחרות. החוק הישראלי לא מתיר לשתי סוכנויות שונות לייבא את אותו סוג רכב יוקרה ומשום כך אין תחרות בתחום. בהיעדר תחרות עולים המחירים וכיום המצב הוא שבישראל עלות רכב יוקרה היא גבוה במיוחד לעומת מדינות אחרות במערב. היבוא האישי מאפשר להתגבר על הבעיה הזה בעזרת רכישה ישירות מהספק.