רושם ראשוני הוא תמיד דבר חשוב. כשמדובר ברושם ראשוני של עסק או של משרד זה חשוב כפליים. עליכם לדאוג שהעסק שלכם משרד את מה שאתם רוצים לשרד, לא רק בעט שאתם כותבים בו או בבגדים שאתם לובשים אותם, אלא גם, ואולי בעיקר, בריהוט המשרדי שתופס כל כך הרבה מקום ומושך כל כך הרבה תשומת לב. קשה להמעיט בערך של ריהוט משרדי טוב, וכמה ריהוט משרדי מתאים יכול לשדרג את המשרד.
הנה כמה דברים שצריך לזכור היטב לפני שקונים ריהוט משרדי לעסק:
א. מעצב פנים. בדבר כל כך חשבו וכל כך עקרוני שבעצם מאפיין את העסק כולו כדאי להיעזר במעצב פנים. מעצב פנים, במיוחד כזה שמתמחה במשרדים וסלונים מכיר היטב את סוגי הריהוט המשרדי, וידע לתת לכם כיווני חשיבה שלא חשבתם עליהם, וזוויות ראייה שלא הייתם מודעים אליהן. אפשר גם לבחור ריהוט משרדי לבד, זה לא פשע, וזו לא בהכרח תהיה שגיאה, אבל לכל הפחות מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים ולספר לו על אופי העסק שלכם ולשאול אותו על איזה ריהוט משרדי הוא ממליץ. הרבה פעמים פגישות ייעוץ עם מעצב פנים מתקיימות בחינם וגם אם בסוף תחליטו שלא להיעזר בשירותיו, בהחלט ייתכן שהוא יעזור לכם ויהיה יעיל גם אם לא תמשיכו את ההתקשרות ביניכם. לפעמים יהיה מצב שהוא יזרוק לכם רעיון, באותו רגע תבטלו אותו או שהוא לא ייראה לכם, ולאחר זמן מה פתאום תחשבו עליו שוב ותראו שהרעיון הזה הוא בעצם רעיון טוב וכדאי לאמץ אותו.
ב. ריהוט איכותי. ריהוט משרדי הוא לא המקום להתקמצן בו וגם לא לחסוך בו. ריהוט משרדי הוא משהו שנוהגים להשתמש בו הרבה ולעתים תכופות. כדאי שהחומרים של השולחנות, הכיסאות,פינות אוכל ושאר הריהוט המשרדי יהיו חומרי גלם טובים ואיכותיים. כדאי לחשוב פעמיים לפני שמחליטים איזה ריהוט משרדי לקנות, ובהחלט זה המקום להחליט ששווה להשקיע בעסק ולא לקנות את הדבר הכי זול. אין זה אומר שצריך להתפרע ולקנות את הריהוט המשרדי הכי יקר שיש בשוק (ויש בשוק ריהוט משרדי יקר מאוד מאוד), אבל כן כדאי לבדוק שהריהוט המשרדי יהיה איכותי ונוח לשימוש.
ג. פרקטי. אל תתפתו ללכת רק על הריהוט המשרדי הכי מעוצב, הכי יוקרתי והכי מרשים, אלא בדקו שוב ושוב שהריהוט המשרדי יהיה נוח לכם ולעובדיכם. שווה גם להתייעץ עם העובדים ולבדוק איתם מה לדעתם יהיה להם הכי נוח. הרי בסופו של דבר הם (וגם אתם) תהיו אלה שמשתמשים הכי הרבה בריהוט המשרדי, ואם הוא לא יהיה נוח כדבעי, הם ימצאו את עצמם בורחים מהמשרד בכל רגע שיתאפשר להם לעשות זאת.
ד. ניצול מקסימלי של השטח. לא כל ריהוט משרדי מתאים לכל משרד. יש לכם משרד קטן? אל תתפתו לקנות רהיטים גדולים וכבדים. גם במשרדים מרווחים כדאי לשמור על חלל פתוח, ולכן נסו לקנות ריהוט משרדי שיאפשר לכם נוחות מרבית במשרד וניצול מקסימלי של המקום, שגם אותו עלה ודאי לא מעט לשכור או לקנות.
ה. טעם אישי. עם כל העצות שקראתם כאן למעלה ועם כל העצות שוודאי תשמעו מחברים, ידידים, קולגות וקרובי משפחה בנוגע לריהוט המשרדי, חשוב מאוד שתביאו לידי ביטוי את ה"אני" שלכם בריהוט המשרדי. בסופו של דבר העסק שלכם הוא אתם, ואחד הדברים הבולטים בעסק הוא ריהוט משרדי, ולכן אל תתפשרו, תלכו עם האמת שלכם ועם האני מאמין שלכם ובחרו ריהוט משרדי שמשקף אתכם ואת מה שאתם מאמינים בו ואת מה שהמשרד מאמין בו.
בהצלחה!!!