תאילנד אחת המדינות המתיירות ביותר במזרח הרחוק מושכת אליה מדי שנה מיליוני תיירים מכל העולם. מזג האוויר הנוח ברוב ימות השנה, חופי הים היפים והנופים המרהיבים הם רק חלק מהסיבה בגללה מגיעים התיירים לביקור.
מדי שבוע יוצאת טיסה לתאילנד מישראל, אף כי לא כל הטיסות הן ישירות אלא עם עצירות ביניים, כשהיא מלאה בצעירים בוגרי צבא שיוצאים לטיולי תרמילאים לכמה חודשים.
בישראל מועסקים תושבים תאילנדים כעובדים זרים בענף החקלאות. התאילנדים התמחו בענף החקלאות והם הידיים המפעילות את הענף. לאחרונה הייתה החלטת ממשלה לקיצוץ כמות העובדים הזרים המגיעים מתאילנד וחלקם עלו לטיסה לתאילנד בפעם האחרונה.
כל עובד זר בישראל על פי החוק צריך לעזוב את המדינה אחרי 42 חודשים שבמהלכם עליו לצאת את הארץ לחידוש רישיון השהייה. יש כאלה מבין העובדים הזרים שיוצאים בטיסות למדינות השכנות וחוזרים אחרי כמה ימים ויש כאלה שעולים לטיסה לתאילנד כדי לנצל את החופשה לביקור מולדת וביקור משפחות.
על אף שהייתה החלטה לצמצם את מספר התאילנדים השוהים בארץ ולמרות שחלקם אכן חוזרים למדינתם לאחר סיום העבודה מגיעים עובדים חדשים וזאת על פי דרישת החקלאים במיוחד בדרום שאינם יכולים לקיים חקלאות מודרנית בלי ידיים עובדות.
הטיסה לתאילנד ארוכה ומייגעת ולכן יש טיסות עם חנייה באירופה או בירדן. טיסה לתאילנד עם חנייה זולה יותר מאשר טיסה ישירה והיא מאפשרת מנוחה של כמה שעות מהנחיתה ועד להמראת ההמשך.
בנוסף לתרמילאים שאפשר למצוא בכל טיסה לתאילנד אפשר למצוא גם משפחות שיוצאות לטיולי משפחות במזרח הרחוק וגם קבוצות של מטיילים במסגרת של טיולים מאורגנים.
טיסות
החל מאמצע המאה ה-20 יכול היה כל מי שרצה לצאת לחוץ לארץ לעשות זאת בטיסות. עד לתקופה זו היה על כל מי שרצה להגיע לארצות הברית, אירופה או כל מקום אחר לעשות זאת באמצעות אניות נוסעים.
השייט באמצעות האניות לקח זמן רב ובדרך כלל רוב החופשה הייתה מבוזבזת בנסיעה. עם המצאת המטוסים החלו מדינות רבות לרכוש אותם ולהקים חברות תעופה לכל העולם.
גם בישראל הוקמה חברה לאומית הלוא היא אל על ובמשך השנים התווספו עוד חברות כמו ישראייר, ארקיע ועוד.
כיום מתקיימות טיסות, נכנסות ויוצאות, כמעט מכל המדינות בעולם. יש קווי תעופה וזכויות טייס מסודרות וחברות התעופה חייבות להיצמד לחוקי הטייס הבינלאומיים. כדי לקיים את הסכמי התעופה יש מדינות שמספר הטיסות למקומות מסוימים הן כפולות.
חלק מהטיסות מתקיימות מספר פעמים בשבוע וחלק על פי דרישות הקהל. יש טיסות פנים כמעט בכל מדינה ובישראל לדוגמא יש טיסות פנימיות לאילת וממנה לתל אביב ולחיפה והצפון. רבים מבין הנופשים הישראליים בוחרים להגיע באחת הטיסות לאילת במקום לנסוע את כל הדרך ברכב פרטי או באוטובוס.
הטיסה הקצרה (כחצי שעה) מאפשרת לבעלי עסקים מאילת לקיים קשרי מסחר עם סוחרים במרכז ובצפון הארץ. תושבי אילת זוכים גם להנחות במחירי הטיסות.
בנוסף לטיסות מסחריות ולטיסות נוסעים יש גם טיסות צבאיות המשמשות כתמרונים ותרגילים לחיל האוויר ולצורך מוכנות לקראת מלחמות וכן להטסת ציוד וחיילים ממקום למקום.
גם הטיסות הפרטיות הפכו בשנים האחרונות מקובלות ובכל שנה מצטרפים טייסים חובבים שרבים מהם מחזיקים מטוס פרטי לצרכיהם.
ישראל ידועה כמייצאת תוצרת חקלאית בעיקר לאירופה. האפשרות להעביר את התוצרת שנקטפה היום בטיסות ליעדים באירופה והגעתה לשוק כבר למחרת נותנת אפשרות לייצא תותים, פרחים, מוצרי חלב ובשר.
צי מטוסי התובלה ומספר חברות התעופה הרבות מאפשר להעביר בטיסות תוצרת חקלאית שזמן המדף שלה קצר יחסית. את כל הפרחים שמייצאים החקלאים לאירופה מעבירים במטוסים והם מגיעים לשווקים באירופה יום לאחר קטיפתם.