כל תחום הנדלן, מבחינת שכירות והשכרה, הוא תחום די בעייתי. הרבה פעמים שני הצדדים יכולים להרגיש שהם יצאו מופסדים או מרומים, ובניגוד למה שאולי חשבתם, זה לא רק מהצד של מי ששוכר.
מהצד של השוכרים, חדרי אירוח בצפון יכולים להיראות מצוין באינטרנט, אז הם מזמינים את החדרים לסוף שבוע או אפילו שבוע שלם עם המשפחה או בני הזוג, אבל כשהם מגיעים, הם מגלים שהתמונות שיקרו, והחדרים לא נראים כל כך טוב. יכול להיות גם מצב שהם מגלים שאולי החדרים ברמה גבוהה, אבל הם ממש לא קרובים לכל האטרקציות ולמרכז העניינים, בניגוד למה שהיה כתוב באתר.
מהצד של מי שבבעלותו צימרים למשפחות בצפון הארץ או חדרי אירוח באזורים כאלה ואחרים, מי שמתקשר להזמין את הנכס שבבעלותם לזמן מסוים נשמע נהדר בשיחת הטלפון, אבל במהלך או בסוף השהות שלו ושל המשפחה או החברים שלו, מגלים שהנכס הושכר לאנשים הלא נכונים. או שעושים הרבה רעש ובלאגן, או שמשחיתים את הנכס. מילא אם היו מוכנים לשלם על זה, אבל הרבה ישראלים פשוט קמים ובוחרים, ועכשיו לך תמצא אותם.
כשהם מהצד של הצרכנים, המשלמים, הישראלים תמיד חושבים שמרמים אותם. אף אחד מהם לא רוצה לצאת פראייר. אבל חשבתם פעם על הצד השני, שלו אתם משלמים. גם הוא, בדיוק כמוכם, יכול לעבור עוגמת נפש מצד האנשים שאיתם הוא עושה עסקים.
אם כן, יש פה יחסים דו-כיווניים, וכל צד יכול להיפגע או לצאת "פראייר". הדרך הכי טובה למנוע את זה היא להבין ולהפנים את העובדה הפשוטה הזו. ברגע שנפנים את זה ונתחיל לחיות על פי זה, הדברים ייראו אחרת, כי נבין אחד את השני.
אבל כמובן שתמיד יהיו מקרים שיסתיימו לא בצורה טובה. כי מה לעשות, יש אנשים שרומסים אחרים. הדרך שלכם להיות רגועים, אם אתם מצד השוכרים ואם אתם מצד המשכירים, היא לנסות להכיר את הצד השני ברמה קצת מעבר לרמה העסקית והרשמית. כמובן שזו לא תוכנית היכרויות, אבל משאלות מסוימות אפשר להבין אם לצד השני יש כוונות טובות או לא. לדוגמא, אם אתם רוצים לשכור צימרים למשפחות בקרית שמונה ואתם רוצים גם שבצימרים יוגש לכם אוכל, אפשר לשאול, ואם יאמרו כן, תשאלו מה בדיוק מקבלים וכמה זה עולה. במילים אחרות, תיכנסו לפרטים הקטנים ואל תנסו להבין בעצמכם, כי אז הסיכוי שתתאכזבו הוא גבוה.