אחד הנושאים שקיבל תנופה חזקה מאוד עם התפתחות האינטרנט היה הנושא של לימודים מרחוק. הרעיון הוא שבאמצעות האינטרנט ניתן לקיים אינטראקציה ישירה בין סטודנט למרצה גם באמצעות האינטרנט, ללא צורך להתאסף במקום פיזי לצורך הלמידה. ייתכן שכל הנושא של לימוד מרחוק התעורר מוקדם מדי עוד בתקופה שהטכנולוגיות לא ממש תמכו בכך, כמו למשל רוחב הפס שהגיע לבית ועמד על סביבות המגה הבודד, לא ממש תמך באפשרות להעברת הרצאות שלמות בקלות ובמהירות לכל סטודנט. כיום, כאשר האינטרנט מגיע לבתים רבים במהירויות של עשרה עד מאה מגה לשניה, למעשה ניתן לומר שאין מגבלה על היקפי החומר, ושיטות ההעברה של החומר באמצעות האינטרנט, מה שפותח מחדש את האפשרות להתפתחות המודל של לימוד מרחוק. במחקרים שנעשו נמצאו שורה ארוכה של יתרונות כמו גם מספר חסרונות למודל זה של למידה מרחוק. היתרון המרכזי הוא שהסטודנט נמצא בסביבה הטבעית שלו, הוא יכול ללמוד בזמן הנוח לו, ועדיין להיות נתון לחובותיו כסטודנט במסגרת הבחינות והעבודות שעליו להגיש.
לימוד ממסך המחשב בבית
תשומת הלב של המרצה לכל סטודנט יכולה להיות מנותבת בצורה טובה ואישית יותר, לסטודנט יש נגישות גבוהה לחומרי עזר באינטרנט תוך כדי ההרצאה, מה שיכול לסייע לו להבנת ההרצאה. כל סטודנט יכול להתקדם בהרצאה על פי הקצב שלו, לחזור על קטעים בהרצאה אותם לא הבין טוב. למעשה אנחנו מנטרלים את הטענה של "לא הקשבת בשיעור, ולכן אתה לא יודע". החסרון העיקרי הוא שאין לסטודנט את תחושת המסגרת שמעניק המוסד החינוכי. תחושת המסגרת גם אם אנו לא ממש אוהבים אותה, מסייעת לנו להשקיע את האנרגיה הדרושה בתהליך הלמידה. בהיעדר מסגרת קל לנו יותר להיסחף למחוזות אחרים, ולעבוד בקצב שאינו מספק על מנת להתמצא בחומר ולהתקדם. בכל אופן, אין ספק שמודל הלמידה מרחוק הוא מודל שהולך ומקבל תאוצה, ויבוא היום שמודל זה יהפוך להיות מודל ברירת המחדל במוסדות חינוך רבים. מודל זה מאפשר להכשיר סטודנטים רבים למגוון רחב של מקצועות ותחומי ידע בקלות רבה יותר, ללא מגבלת ביקוש והיצע, ובעלויות נמוכות הרבה יותר.