המקרה שלפניכם מדגים עד כמה חשוב לתכנן, לשרטט ולדון בכל ההיבטים שבפתיחת מחלקה חדשה או אולם חדש ביצור, הרבה לפני שמגיעות המכונות.
מכונות וציוד שיוצבו על פי תכנית ברורה ומתועדת, יגרמו להקטנת שעות הבטלה של המכונות למינימום, מיעוט תקלות והפתעות בהצבת הציוד, נוכל "לעלות" מראש על כל הבעיות התפעוליות הצפויות במחלקה ובשורה התחתונה לחסוך המון כסף, זמן עבודה וזמן ניהולי שלכם – הציוד יוצב במהירות שיא, המחלקה תחזור לעבוד במינימום זמן, כל האמצעים הדרושים יהיו מוכנים וכך לא נגיע למצב של השבתת יצור כי פשוט אין איך להפעיל את המכונות...
במקרה שלנו הקמת ופתיחת המחלקה החדשה לקחה 3 ימי עבודה במקום 6 ימים.
נחסכו 3 ימי עבודה שהם:
· 1,080 שעות עבודה של 15 מכונות (בשלוש משמרות)
· 3 ימי עבודה של צוות ההזרקה הבכיר המונה 5 אנשים – סה"כ 135 שעות עבודה
· 3 ימי עבודה של קבלני משנה – חשמלאי, מתקין צנרת מים ואוויר דחוס
· ובמצטבר עשרות אלפי שקלים חיסכון תמורת השקעה בתכנון של אלפי שקלים בודדים
במסגרת התרחבות הפעילות במפעל הפלסטיק של חברת ויסוניק מתאגיד Tyco העולמי, עלה הצורך לרכוש מכונות הזרקה נוספות ובעקבות כך להוסיף אולם יצור חדש למחלקה.
המכונות היו כבר על האוניה מגרמניה, אך האולם המיועד ששימש פעילות הרכבה ידנית, עדיין לא תוכנן עבור אולם ההזרקה החדש.
הצורך המיידי היה בשרטוט ותכנון האולם, המכונות והציוד הנלווה, ריכוז הצרכים השונים ממנהל היצור ומנהל המפעל ובחינת כל האופציות למיקום המכונות על מנת לגבש תכנית ברורה ומתועדת בכתב ובשרטוטים לבניית אולם היצור והפעלתו המיידית. הפיתרון שנתתי היה פשוט ויעיל:
- בצעתימדידות של אולם היצור
- בצעתימדידות של המכונות הקיימות במפעל שיוצבו באולם החדש וכן השגתי ממנהל המפעל אתגודל המכונות החדשות שיגיעו למפעל.
- באמצעותתוכנת שרטוט ממוחשב, הפקתי שרטוט ראשוני שמראה את האולם עם המכונות והציודהנלווה ומתאר את רוחב המעברים, רדיוסי סיבוב לעגלות משטחים, אפשרויות גישהלמכונות ועוד.
- הצגתי אתהשרטוט למנהלים, עלו שאלות ובקשות לסידור שונה של המחלקה להם ניתן מענה מיידיעל גבי צג המחשב.
- הופקשרטוט סופי וכן סדר הצבת המכונות במחלקה על מנת שהכל יוצב בנוחות ובמהירות.
תוך כדי עבודה עלו לדיון שתי בעיות תפעוליות:
- מכיווןשלא ניתן היה להתקין עגורן במחלקה, עלה הצורך במיקום מנוף אישי לכל מכונה עלמנת להרים את תבניות ההזרקה למכונה – פיתרון יקר מאוד שגם עלה ברגע האחרוןלאחר אישור כלל התקציבים לפעילות.
- הקרטוניםשמכילים את הסחורה המיוצרת מונחים בערבוביה על משטחים ביצור מפאת מחסור במקוםלמשטח ליד כל מכונה. בשל כך המחסנאים נדרשים לעשות עבודת מיון של הסחורה לפניהקליטה והאחסון במדפים.
הפתרונות שניתנו לאחר ניתוח הנתונים היו:
- הצעהלרכש מנוף גשר נייד שיוכל לתת מענה לכלל המכונות. למפעל הוצעדגם מנוף קיים בהתאמה מידות אישית מחברת הנדסה מכנית שיש לי איתה שיתוף עסקיייחודי למתן פתרונות שינוע ולוגיסטיקה מיוחדים.
"נצבע" ושורטט שטח למשטח תוצ"ג ליד כל מכונה ולמכונות שלידן אין מקום אותר שטח בקצה המחלקה שיועד תפעולית למיקום משטחים והוגדר כשטח שבו לא תוצב מכונה גם בעתיד.
לאחר איסוף הנתונים שורטטו מספר אופציות אפשריות להעמדת המחלקה בשני האולמות, הועלו נקודות לשיפור עד לתכנון הגרסה הסופית.
בעקבות ההקפדה על תכנון קפדני ותיעוד מירבי, בוצעה העברת המכונות בין שני האולמות ומיקום המכונות החדשות
בזמן שיא של 3 ימי עבודה בלבד,
לעומת 6 ימי עבודה מלאים כפי שמקובל במקרים אלו ללא תקלות והפתעות תוך כדי ביצוע.
לסיפורי הצלחה נוספים של תכנון ושיפור רצפת ייצור ומחסנים, לחץ כאן...