אחד החדרים החשובים בדירה או בבית הוא חדר השינה של ההורים. מרבית הזוגות שעוברים דירה או משפצים את הדירה הישנה שלהם מחליפים חלק מהרהיטים הישנים.
אפשר לעצב חדרי שינה באופן עצמי ואכן זוגות צעירים, שלא תמיד יש להם את האפשרות הכספית להעסיק בעלי מקצוע בתחום, רוכשים את רהיטי החדר שינה שלהם על פי טעמם וללא עיצוב מיוחד. זוגות וותיקים יותר, שרוצים להחליף את רהיטי חדר השינה שלהם ומחפשים מעבר לנוחיות גם יופי רוכשים את שירותי המעצב המתמחה בעיצוב חדרי שינה.
כל חברות ויצרני הרהיטים מעסיקים מעצבים וביניהם גם מי שתפקידו לעצב חדרי שינה ללקוחות שמבקשים זאת ואכן יש לקוחות רבים שנעזרים בבעלי המקצוע אלו. אחרים,כאמור, שוכרים שירותי מעצב.
עיצוב חדרי שינה מצריך היכרות בסיסית עם הלקוחות וצפייה ביתר חדרי הבית כדי לתאם ציפיות ולקשור את רהיטי חדר השינה עם יתר חללי הבית. עבודת עיצוב חדרי שינה מתחילה בביקור בבית ובמיוחד בחדר המיועד לחדר שינה. בדיקת החדר ומדידתו הם ההתחלה לכל עבודת עיצוב חדרי השינה.
ישנם מעצבים שעוסקים בעיצוב חדרי שינה להורים ויש כאלה לחדרי שינה לילדים ובני נוער. חדרי שינה להורים מכילים, בדרך כלל, מיטה זוגית, שידות, שולחן טואלט, ארון בגדים וכוננית להעמדת טלוויזיה (אם היא לא תלויה על הקיר). לריהוט צריך להתאים וילון ושטיח (או שטיחוני רגליים).
עיצוב חדרי שינה לילדים צעירים ובני נוער צריכים להיות מותאמים לצרכי המתגורר בחדר. לילדים קטנים צריך להוסיף גם מקום לשחק בו עם ארון לאחסון המשחקים. לאחר הבנת טעמו של הילד המעצב יכול לצאת לדרך ולתכנן את עיצוב חדרו.
בני נוער מעדיפים בנוסף למיטה והארון גם פינה לארח חברים ומקום למחשב ולמכשירים האלקטרוניים שלהם כמו טלוויזיה ומערכות שמע. בני נוער שעוסקים במוסיקה צרכים בחדר גם מקום להעמיד את כלי הנגינה ומקום להתאמן.
סרט תדמית לעסק
דרכים רבות מקובלות לפרסום עסק בהתהוותו ולאורך כל תקופת קיומו. אחת הדרכים היא הפצת העסק באתרי האינטרנט, העיתונות הכתובה או בפרסומת בטלוויזיה. עסקים רבים מפיצים את מוצריהם על גבי פליירים שניתנים למצוא בכל תיבות הדואר הפרטיות. אפשרות נוספת לפרסום עסק היא על שלטי חוצות.
אפשרות חדשה יחסית היא הכנת סרט תדמית לעסק. חבירה של בעל העסק למשרד פרסומות מובילה להכנת סרט תדמית לעסק והפצתו בכל דרך אפשרית.
להכנת סרט תדמית לעסק צריכים כל הגורמים הקשורים לו לתאם ציפיות ולהעלות על הכתב את המסרים שרוצים להעביר דרכו. מאחר ואורכו של סרט התדמית קצר יחסית צריך להכיל בו מקסימום פרטים ומסרים שיעזרו ללקוח לבחור את מוצרי העסק המוצג.
לאחר סגירת העסקה בין משרד הפרסום לעסק מתחיל צוות הפרסום ללקט פרטים על העסק כמו סוג המוצר שרוצים להפיץ, אופן הכנתו וכל פרט שיכול לקדם את העסק בסרט התדמית מבורך.
צוות ההסרטה, צלמים, אנשי קול ותאורה מגיעים לעסק כדי לצלם כל פרט חשוב בעסק. מהמשרד בו יושבת ההנהלה ועד לאחרון העובדים בייצור. לאחר איסוף פרטים רבים מועברת העבודה למעבדה בה יערכו את הסרט. צריך להוציא מהסרט שצולם במשך זמן רב את העיקר ולצמצם אותו למספר דקות.
עד להוצאת סרט התדמית לעסק לאקרנים ולאינטרנט עובר החומר ידיים רבות ורק לאחר שהעורך הראשי אישר את הסרט הוא מוצג ללקוחות.
יש הרבה חברות פרסום בארץ וביניהם כאלו שמתמחים בהכנת סרט תדמית לעסק. כל מי שעוסק בתחום מציג את עבודותיו באתר האינטרנט של החברה שלו והלקוחות יכולים להיכנס ולבחון את התוצאות.