על מנת לעצור רגע ולחשוב מה זו המילה מותג, צריך להבין מספר דברים. מותג הוא דבר אשר גורם לתחושות ורגשות מסוימים, בין אם לטוב או לרע. רגשות אלו שעולים בלבו ומחשבותיו של אדם, אלו התחושות שמקבלים ממותג מסוים. אם מיתוג נעשה טוב ובאופן הנכון, התחושות לגבי המוצר תהיינה טובות גם הן. כמובן גם בכיוון ההפוך, במידה שההתייחסות היא למוצר או ללוגו ולא לאופן תהליך המיתוג העסקי כמובן התייחסות הקהל אל המוצר תהיה רדודה ודלה באמוציות. מותג היא מילה שנוצרה מצמד המילים מוצר ותג ועל כן מטרתו של מיתוג היא ליצור תחושת הזדהות ורצון לבחור מוצר מסוים על פני אחר.
מיתוג בשלב הראשוני
על מנת למתג את המוצר באופן יעיל צריך לחשוב על מספר גורמים שונים, כמו מי הם הלקוחות אליהם פונים. תמיד חשוב לפנות לקהל רחב ביותר של לקוחות, ליצור אצלם חיבור רגשי לגבי המוצר, לחשוב מה הם הערכים שיכולים לחבר בניהם. חשוב לשמור על איזון בין המינים או השוני אשר צריך להיות חסר חשיבות מבחינת הקהל, כלומר, גם גברים וגם נשים ירצו לרכוש מוצר מסוים, האיש לעצמו והגבר לה. ישנה אסטרטגיית פרסום נרחבת שצריכה להיעשות, כמו הדרך הפרסומית בה כדאי להשתמש כדי שהמוצר יהיה רלוונטי לאוכלוסייה הרלוונטית. מיתוג עסקי הוא חלק בלתי נפרד מחברה ועל כן לרוב משתמשים בשרותיה של חברת מיתוג, ואת עבודת המיתוג עושה איש שיווק.
מיתוג בשלב מתקדם
לאחר שחברה החליטה מה ההיבט האסטרטגי שלה. איך היא משווקת את המוצר ולמי היא משווקת, ניתן לפנות לאנשי העיצוב. כמובן חשוב מאוד שאנשי העיצוב יעבדו בכפיפה אחת עם אנשי השיווק. הרי לוגו, שם ודרכי הפרסום השונים חשובים מאוד והם חלק חשוב מתהליך של מיתוג עסקי, זה כמו לסייד בית בצבע יפה כאשר יסודותיו הם איתנים, במידה ויהיו רעועים כל הבית יקרס בלי קשר לגוון הצבע.
חשוב במיתוג
שתהיה לו תדמית בעלת ערך, שכל הערכים יתאימו לקהל היעד, כלומר, כלכלי, רגשי, קשור בחוויות מוכרות ובכל זהות מדויקת שתבדיל אותו ממוצרים דומים ושיהיה רלוונטי.