מצגת עסקית היא כלי שיווקי חשוב להצגת מטרות העסק, אופני פעולתו , מסריו, חזונו וכל מה שבעליו מבקשים להציגו אודותיהם בפרזנטציות רשמיות, שבהן הם מבקשים לחשוף את הארגון או את העסק שלהם בפני לקוחות פוטנציאליים.
מצגת עסקית אמורה להיות מובנית, בהירה, ממוקדת מטרה. היא מאגדת בתוכה את מכלול התכנים, הפעילויות וכלל החוזקות והיתרונות של הארגון (לרבות ארגונים ועמותות שאינם למטרות רווח) או של העסק.
מעצם היותה של מצגת ויזואלית – עליה להיראות מעוצבת בקפידה, זורמת, עדכנית, ממצה. תנאי הכרחי ליעילותה של מצגת – שהיא מרכיב מהותי שעל-פי נבחנת הצלחתה – הוא הגדרת המטרה שהיא אמורה להשיג. מצגת עסקית אמורה לשלב מלל עם תמונה במינון מבוקר. המלל אמור להיות קצר, קליט, תמציתי. מסר ארוך ומורכב אינו מתאים להיות מוצג במצגת עסקית. במידה שהארגון או העסק מעוניין לפרסם טקסט ארוך יותר, הוא ייטיב לעשות אם ידפיס אתו על נייר וילק אותו לקהל היעד, באופן שיאפשר את קריאתו בשקט, בעיון ובקפידה, אשר מעצם הגדרתם מחייבים הקצאת זמן רב יותר מאשר דקות אחדות – משך הצגתה של מצגת עסקית.
השקופית הראשונה של המצגת העסקית כמוה כדף שער של ספר: היות שהיא מהווה גם את תעודת הזהות של העסק וגם כרטיס הכניסה שלכם אל מוחות הצופים בה, שאליהם מיועד המסר המוצג בה, חשוב שלמצגת תהיה כותרת – שמה, השם של העסק או הארגון המציג אותה ותפקידו של מי ש"חתום" עליה.
בשקופיות הראשונות של מצגות עסקיות יש להציג, בפשטות ובבהירות, הן את נושא המצגת ואת הן מטרתה. מומלץ מאוד להציג בתחילתה את ראשי הפרקים שלה ואף את משך הזמן שתארך הפרזנטציה.
תכליתה של מצגת עסקית להציג בפני הצופים בה את העסק או את הארגון באופן שבו הם ייחשפו למטרות, לדרכי הפעולה ולמאפיינים ייחודיים שונים.
היות שכל מצגת עסקית ניתן להכין בקפידה, לנסח היטב את מסריה ולערוך אותה באופן שיקל על קליטתה, חשוב ביותר להידרש אליה כאל כלי שיווקי מן המעלה הראשונה.