בזמן הקרוב תכנס לתוקפה רפורמה של משרד התחבורה, בה מוסכים תחת רישיון ממשלתי יוכלו להוות תחרות לגיטימית בייבוא ותיקון חלפים של מכוניות. כלומר, אפשר להיכנס למוסך מורשה הכפוף לפיקוח ממשלתי, אבל אפשר להיכנס למוסך "רגיל" הכפוף לאותו הפיקוח, ולקבל שירות טוב לא פחות ואולי זול יותר. היתרון של כך הוא שהתחרות גדלה, אפשר למצוא חלקים איכותיים לפעמים באלפי אחוזים פחות במחיר – וזאת מבלי להסתכן שנכנסתם לחאפר.
מוסך מורשה ואמין לאוטו שלכם
אם אתם רוצים לשמור על הרכב שלכם, בין אם במוסך מורשה (למשל מוסך מורשה פיג'ו) או בין אם במוסכים המפוקחים החדשים, אתם צריכים מוסך אמין ומקצועי. איך אתם יודעים מי כזה? חשוב שהמוסך יהיה שקוף ואמין, יפרט הכל בכתב לפני שהוא מבקש להשאיר את האוטו, יתחייב על מחיר אטרקטיבי וברור מראש ולא יוסיף תוספות ובעיקר – שיהיה בפיקוח. זה חשוב כי זה אומר שלא מדובר בחאפר, שהשד יודע איזה חלקים הוא מכניס לכם לאוטו (יש לכך משמעויות כבדות מאד של בטיחות בדרכים) ובעיקר שיהיה לכם "אבא ואמא" לבוא אליהם בטענות – אם מסיבה כלשהי הייתם צריכים לחזור לתקן אחר כך שוב.
נחמד יהיה אם המוסכניק יהיה אדיב ונעים, ותהיה פינת ישיבה ממוזגת עם טלויזיה ומים / קפה, אבל זה לא באמת חשוב. מה שחשוב הוא שהמוסכניקים שעובדים שם יהיו מקצועיים מאד על המותג שלכם, ידעו לספק לכם מה שאתם צריכים וידעו לעבוד על תכנות יעודיות כמו סוליד ואחרות.
לסיכום, אם אין לכם חוש טכני, אל תתפתו למוסכניק שמוכר לכם לוקשים עם מחירים נמוכים מדי. חשוב לגשת למוסך מורשה ו/או למוסך ממשלתי בפיקוח, כדי לקבל שירות אמין, בטוח ובמחיר שקוף וכמה שיותר הוגן.