במידה ולא ידעתם אז גוגל כיום הוא מנוע החיפוש האהוב ביותר ולמעשה הוא מצליח לתפוס כיותר מ- 70% בשוק החיפוש במדינת ישראל. אם נסתכל על הנתונים נוכל לגלות שקיימת עלייה מתמדת בשימוש של גוגל לעומת מנועי חיפוש אחרים שהיו עד כה רלוונטיים לגולשים ישראלים רבים. הסיבה לכך היא פשוטה: הרבה יותר קל לקדם אתרים במנוע החיפוש הנ"ל.
קידום אתרים – שלבי הקידום
בדיוק כפי שנשים רוצות לדעת כמה יהלום יש בטבעת מסוג טבעת אירוסין אשר קיבלו מבן זוגן, ככה כל מנוע חיפוש רוצה לדעת האם באתר יש מילות מפתח. על מנת שאתר יהיה מבוקש, על מקדם האתר לבצע "מחקר של מילות מפתח". הבדיקה הינו מעמיקה של כל שוק התחרות באותו הנושא וכך ניתן למצוא את מילות המפתח האמתיות כך שיגיעו כניסות איכותיות שיוכלו, בסופו של דבר, לגרום לעסקאות שונות להתבצע בעסק.
כמו כן, ליצור חלונות באתר זה דבר קל אך ליצור קישורים שיגרמו למבקרי האתר להישאר בו, זהו כבר דבר יותר קשה. בדיוק בשל כך מומלץ להחליף את הקישורים עם כל מיני אתרים שונים על מנת להצליח להביא כמה שיותר קישורים לאתרים איכותיים. כמו כן, דבר נוסף הוא התאמה של האתר, הכוונה היא שלאחר שמוציאים את מילות המפתח המובילות יש להטמיע אותן במקומות הנדרשים: בטקסט להכניס את מילת המפתח באופן הגיוני ובאופן שיגרום למבקר לרצות לבקר באתר ולדעת במה מדובר.
ההליך האחרון בכל הנוגע לקידום אתרים הוא של בקרה ומעקב. אז מהי הכוונה בעצם? לאחר כל הפעולות השונות שהזכרנו מקדמי האתרים מגיעים אל השלב האחרון בו הם מבצעים באופן עקבי מעקב של כניסות הגולשים אל האתר, באיזו מילה הם ישתמשו על מנת למצוא ולהיכנס אל האתר, כמה זמן הם היו בתוך האתר וכמובן מהיכן הגיעו. לאחר שמנתחים את התוצאות הללו כל הזמן מתבצעים שינויים וזה בכדי ליעיל את החיפוש ואת השהייה של המבקרים באתר עצמו. כמו כן, לא רק בדברים הללו מתבצעים שינויים אלא לעיתים קרובות מתבצעים שינויים גם בתוכן האתר על מנת שיהיה רלוונטי ומושך דיו.