כאדם שמאמין באיכות של מוצר ושל נותן השרות ולא בטכניקות מכירה למיניהם –
לא האמנתי שההומור יעזור לי ככלי שיווקי לא עם לקוחות ולא עם בנות המין השני ,
אבל מסתבר שהמציאות קצת שונה ממה שחשבתי ...
לפני כעשר שנים –ירדתי לסיני עם שני חברים טובים, הגענו לחוף טרבין המוכר,
למזלנו זה היה חודש מאי כך שהוא לא היה עמוס ומפוצץ אלא –פחות אנשים והרבה יותר נעים,
בערב יצאנו מהחדרים לעבר החוף , וישבנו מול הים – שכמה מטרים מאיתנו
ישבו קבוצה של בחורות ששרו כל מיני שירי א"י,
חבריי די חששו לבוא וליצור מגע איתם בטענה ש:
"הם ידחו אותנו, הם בחורות שנראות טוב (שזה נכון) הם לא ידברו איתנו"
אמרתי –אין בעיה ניקח יוזמה..
ניגשתי אליהן ואמרתי : "שמעתן מה קרה בחוף ממול ?
"כריש כמעט נגס במישהו"
כולן ענו: "באמת !!!?"
אמרתי :"לא, אבל הייתי צריך להפסיק אתכן איכשהו –אתן מזייפות ברמה "
"חבר שלי עם אטמים ..."
הם צחקו והציעו לי ולחבר לבוא להצטרף אליהם –
והעברנו ערב מטרוף עד השעות הקטנות של הלילה.
הסיפור הוא סיפור אמיתי 1 ל1 כפי שהתרחש במציאות
עכשיו אהיה כנה איתך,תמיד אהבתי לצחוק ולהצחיק, גם בתור ילד, גם בתיכון
גם שלא היה מעורב בזה שום שיקול אחר מלבד הנאה טהורה.
כיף לראות אנשים בסביבה שלך צוחקים מרעיון שאתה יצרת ואתה חשבת עליו
(תנסה פעם- זה סיפוק אמיתי ) אבל, רק בנקודה הזו נפלה לי התובנה,
איך להשתמש בהומור לא רק להנאה אלא גם ככלי שיווקי לגיטימי.
(אגב, אפשר ללמד את זה גם לעובדים בחברה -לחצו כאן )
היום: 2014, אני כבר קרוב ל7 שנים נותן שרות ועצמאי.
אני חייב לציין, אני עדיין חושב שדבר ראשון חשוב שהמוצר שאתה מוכר יהיה איכותי
וחשוב לעבוד בשבילו, אבל אני יכול לומר בודאות ומתוך ניסיון:
ברגע שאתה משלב הומור בעבודה עם אנשים:
תהליך המכירה - הרבה יותר קל,
הומור בשיווק -הרבה יותר אטרקטיבי ומעניין,
+תוכל גם לגשר על פערים במחלוקות בינך לבין הצד השני,
כל זאת -מסיבה פשוטה:
שת"פ שתקבל מאדם שהצחקת אותו- יהיה הרבה יותר גדול !
לדוגמא, מקרה שקרה לי בתחילת השנה הנוכחית :
בשרות שאני נותן, אני עובד עם לקוחות מכל הארץ.
פנתה אלי השנה לקוחה מאזור חיפה (הקריות)היא מאוד רצתה לקבל את השרות שלי,
אך כיוון והוא כרוך בפגישות -המרחק היווה לה קצת בעיה...
היא אמרה לי בשיחה :
"אם אני מגיעה ברכבת עד אליך זה ייקח לי שעה וחצי נסיעה !"
אמרתי לה:
"כן, אבל אם את מגיעה ברכב - זה רק 90 דקות ..."
היא צחקה.
שורה תחתונה – היא הגיעה לפגישה והתחלנו לעבוד ביחד.
עכשיו לא אומר לך שרק בזכות ההומור והערה הזו היא הגיעה – היא הייתה מעוניינת
בשרות שלי מלכתחילה, אך הערה הזאת הפכה את הבעיה של המרחק –
מבעיה כבדה – שנדבר עליה וננסה לפתור אותה
למשהו קליל ונעים שהוא חלק מתהליך ההתקשרות בינינו...ופתר את הבעיה...
אגב, גם הפוך ! גם שאני נתקל עם נותני שרות שמשתמשים בהומור,
זה הופך לי את התהליך ההתקשרות ליותר נעים ומהנה,
ו...אני רוצה להמשיך את ההתקשרות –כי אם אני צוחק עכשיו בשיחה,
ישנה איזו הבטחה בלתי כתובה שגם בפגישה אקבל אותו יחס וגם אצחק הרבה
אז שווה לפגוש את הבחור, מה גם (כמו שהזכרתי קודם)
הוא גם נותן שרות איכותי.
אם מעניין אותך איך לשלב הומור גם בעבודה שלך,
ריכזתי מהידע שלי גם בהופעות סטנדאפ וגם בכתיבת הומור
סדנה מיוחדת לחברות וארגונים שגם נותנת כלים וטכניקות בצורה מרוכזת
וגם משלבת הרבה קטעי הומור וצחוק - מוזמנים ללחוץ כאן -בכייף .
אשמח לתגובתך
בברכה
ירון בוני.
הכותב מנחה סדנת:
"איך תכניס הומור ליום העבודה ?"
רוצה להכניס הומור גם לתקשורת שלך ? -לחץ כאן
וקבל במתנה הדרכות חינימיות לכתיבת הומור !
נייד:050-7822065