עולם האינדקסים באינטרנט – האם יעזור לאתר את האתרים הטובים ביותר?
ניתן לחלק את האתרים באינטרנט לכמה קבוצות מרכזיות.
הקבוצה הראשונה היא אתרים של עסקים שיוצרים לעצמם במה שיווקית ויחצנית. קבוצה זו מחולקת לשתי קבוצות מרכזיות. חברות גדולות מצד אחד ועסקים קטנים מאידך. קבוצה זו מצפה לקבל את הכנסתה ממכירות באתר או מפרסום עקיף דרך האתר.
הקבוצה השניה היא אתרים המעלים לרשת תוכן חדשותי ברמות שונות ובתחומים שונים. אתרים מסוג זה בדרך כלל הם סוג של עיתונים או מגזינים ואמורים למצוא את פרנסתם מהכנסות פרסום.
הקבוצה השלישית כוללת אתרים מסוג אינדקסים למינהם, לגביהם נרחיב בשורות אלו.
הקבוצה הרביעית היא מסוג האתרים שלא נכללת באף קבוצה וקפה מאוד לאפיין אותה כקבוצה.
המגמות המסתמנות כיום הם שגוגל מנסה לצמצם את שטחי החיפוש האורגני ולתגבר את השטחים של הפרסום הממומן המכניס לה כסף רב.
בשל העלויות הכבדות של קידום אתרים בהם יכולים לשאת אך ורק החברות הגדולות המרוויחות הרבה כסף מהאתרים או שהדבר חשוב להם מבחינה תדמיתית, רק חברות גדולות או חברות שזהו תחום עיסוקם יכול להרשות לעצמו לשמור על מיקום ראשוני בעמודי החיפוש השונים. בעלי אתר קטן, גם אם הוא אתר טוב ביותר
לאור כך בהכרח נפלטים מהמשחק האתרים של החברות הקטנות שלא מסוגלים להכנס לעמודי החיפוש הראשונים.
פועל יוצא מהמגמה הנ"ל היא שאתרים ועסקים קטנים יוכלו לתת לעצמם ביטוי וחשיפה אך ורק דרך נוכחות באינדקסים שונים.
אותו כנ"ל נתן לאמר ביחס לאתרים איכותיים וטובים שאין לבעליהם את היכולת הכספית תקדם אותם אורגנית או בקידום ממומן. אתרים אלו יהיו חייבים להיות שותפים בסוג של קולטיב באתרים מרכזים כך שיוכלו לצמצם את העלויות הכרוכות בקידום ממומן.
המגמה המסתמנת היא שבעוד כמה שנים הדרך היחידה להגיע את האתרים הטובים ביותר תהיה באמצעות סוגי אינדקסים למינהם כאשר כל אינדקס יאגד יחד איתו מספר אתרים וינסה לתפוס מקום מכובד במנועי החיפוש.
המאמר נכתב באדיבות אתר bester.co.il