אין ספק היום יותר מתמיד יש כדאיות לבצע יבוא מסין ! !
אין ספק תנאי השוק השתנו!! בעקבות המצב הכלכלי העולמי ועקב ירידת הביקושים בעולם כולו ובעיקר באירופה ובארה"ב החלו ספקים רבים בסין ל"חזר" אחרי הלקוחות.
אם עד להידרדרות של המצב הכלכלי העולמי היה השוק בסין לטובת המוכר ומפעלים גבו תשלום למפרע (לעיתים אפילו את כל סכום הרכישה) והלקוח היה נאלץ להמתין 60-70 יום ולעיתים גם יותר.
לאחרונה המצב בסין השתנה לחלוטין, הספק/ יצרן "מחפש" לעבוד עם הלקוחות על בסיס של לקוח קבוע ולא על בסיס של לקוח מזדמן, צבר ההזמנות של המפעלים בסין קטן בצורה משמעותית והם מחפשים היום לקוחות טובים ויציבים.
מפעלים וספקים רבים בסין "נוברים" בהצעות המחיר ששלחו ללקוחות בתקופה האחרונה חוזרים ושולחים מיילים עם שיפור המחיר ובקשה למשוב .
במידה והמחיר המוצע על ידי היצרנים בסין אינו מספיק אטרקטיבי עבור הלקוחות היצרנים/ספקים בסין
מבקשים לדעת מה מחיר היעד של הלקוח ולעיתים קרובות אף נענים לבקשתו.
יש מאד להיזהר לא ל"הוריד" חזק מדי את המחיר משום שאז הלקוחות מסתכנים בקבלת סחורה שתהיה פחות איכותית.
למרות האמור לעיל יש להמשיך ולנקוט באמצעי זהירות עם המפעלים/ספקים בסין.
רצוי להיעזר בחברות המספקות יעוץ והכוונה ליבואנים ובעלי עסקים ב- יבוא מסין. וכמובן שעדיף לעבוד עם חברה המחזיקה משרדים בסין ומעסיקה עובדים סיניים.
בהזמנה הראשונה יש לערוך ביקור ובדיקה של המפעל בסיןלפני העברת מקדמה כספית.
חשוב כמובן לבצע בקרת איכות בסין לכל אורך הייצור ועד סיומו.
והחשוב ביותר לבצע בקרת העמסה כמותית בסין לפני יציאת הסחורה משערי המפעל בסין.
הבעיות העיקריות בהן נתקלות חברות רבות כאשר הן מנסות לבצע יבוא מסין הן בעיות שפה .
היצרן בסין מתקשה להבין את הנדרש ממנו ולכן רצוי לשתף איש קשר סיני הדובר את השפה ומבין את המושגים המקצועיים של היצרן.
אין ספק שהוספת תמונה למפרט הטכני תסייע מאד להבין את דרישות וצרכי הלקוח,אך עם זאת יש להקפיד ולנסות לתאר את הפריט במדויק ,יש לוודא שאכן המפרט הובן במלואו כמו גם פרטים נוספים החשובים ללקוח כמו גודל מדויק צבע .(רצוי לבחור צבע מקטלוג הנמצא גם בידי היצרן).
בניגוד ליצרנים בעולם ,אין להשאיר שום בחירה בידי היצרן הסיני משום שברוב המקרים בחירתו של היצרן תהייה משיקולים שאינם תאומים לרצונות הלקוח.
ולסיכום אין טוב יותר משליחה וקבלת דוגמאות שאותם מאשר הלקוח ועל פיו ייצרו את המוצר לשביעות רצונם של היצרן והלקוח.