יש פירמות ועסקים שמרבית העבודה שלהם נעשית מחוץ למשרדים, והיא כוללת פגישות עסקיות עם קליינטים פוטנציאליים, מכירה פרונטלית וכו'. פירמות ועסקים כאלה צריכים כלי רכב לכל העובדים, או לכל הפחות לכל אלה שעושים את עבודת השטח, בכדי שאפשר יהיה להגיע ללא מאמץ ממקום אחד לאחר לשם עשיית העסקים.
גם אם לעובדים שמבצעים את העבודה שכרוכה בנסיעות יש רכבים, הרבה יותר פרקטי לעשות שימוש בשירות ליסינג תפעולי בחיפה או עיר אחרת ולספק לכל אחד מהעובדים רכב, במקום לנסות לחשב כמה כסף כל עובד הוציא על דלק מהכיס שלו על מנת לעשות את הנסיעות.
פירמות גדולות, כגון רשתות שיווק וסופרמרקטים, עושות שימוש בשירות ליסינג תפעולי בירושלים וערים נוספות. החברות האלו עושות תשלום חודשי בלבד לחברת הליסינג ובתמורה הן מקבלות רכבים.
אך תשלום עבור ליסינג תפעולי בתל אביב ובכל מקום אחר אינו אך ורק על הרכבים, אלא גם על התחזוקה של כלי הרכב, ביטוחים ואגרות. על כן, התשלום החודשי הוא יותר גבוה מאשר תשלום חודשי של ליסינג מימוני, אבל התשלום הגבוה כדאי משתי סיבות:
קודם כל, החברות לא נדרשות לבזבז את זמנן ואת הכספים שלהן על ביטוחים, טיפול וטיפולים קבועים ובלתי צפויים (לדוגמא במקרה של תאונה).
שנית, פירמות גדולות שצריכות כלי רכב על מנת לעשות את העבודה שלהן מעדיפות להיות תמיד עם כלי הרכב הכי טובים שיש. ולכן, הן לא ירצו לעשות שימוש באותם כלי רכב יותר משנה או שנתיים. ומסיבה זו, ליסינג תפעולי הוא עדיף על פני מימון לאוטו, כי הן יכולות להחליף את הרכבים בכל זמן ולשדרג אותם לרכבים חדישים יותר.
ברור שעל מנת שיתאפשר להחליף את הרכבים יש צורך לעמוד בתנאים ספציפיים שחברת הליסינג קובעת. לדוגמא, חברת הליסינג רשאית לקבוע מספר ספציפי של קילומטרים לחודש או לשנה, שמעבר לו הרכב הופך להיות עבורה בלתי ניתן להחלפה. כל חברת ליסינג קובעת תנאים שונים, בהתאם לתשלום החודשי, וכל עסק יכול לאתר את החברה שמציעה את התנאים הכי אטרקטיביים עבורו.