אם בעבר רוב פגישות העסקים היו מתנהלות פנים אל פנים הרי שכיום בגלל התקדמות התקשורת והאינטרנט עסקים רבים שומרים על קשר עם לקוחותיהם במיילים, טלפון, ותוכנות ההתקשרות השונות שקיימות.
מערכת ראש לטלפון באה לפתור את בעיית היעילות, עבודה מרובה עם מכשיר טלפון והצורך בהחזקת השפופרת כל זמן השיחה תופסת יד אחת של הטלפן ומהירות העבודה יורדת.
היתרונות.
ישנם מספר יתרונות בעבודה עם מערכת ראש לטלפון. הראשונה היא יעילות העבודה, כפי שציינו יעילות העבודה יורדת ברגע ש"יד אחת תפוסה" ולכן שחרור של היד הזו לצורך הקלדה על המחשב או כל עיסוק אחר מייעל את העבודה. יתרון נוסף של מערכת ראש לטלפון היא הנוחות, החזקת שפופרת שעות רבות עלולה לגרום לכאבים ביד המחזיקה את השפופרת וכן כאבי ראש וכאבי צוואר בגלל המנח שלהם ומערכת ראש באה לפתור את הבעיות הללו.
מה חשוב שיהיה במערכת כזו.
אחד היתרונות של מערכת ראש לטלפון הוא הנוחות כפי שציינו ולכן מערכת כזו צריכה להיות אכן נוחה. למשקל המערכת ישנה חשיבות מרובה כחלק מנוחות האביזר ולכן חשוב לרכוש מערכת ראש לטלפון קלת משקל. בנוסף, מערכת כזו צריכה להיות בעלת מיקרופון איכותי ומסנן רעשים מכיוון שללקוח בצד השני ישנה סבלנות מוגבלת ואם יהיו רעשי רקע רבים הוא יאבד את סבלנותו וינתק את השיחה מה שעלול לגרום נזק מיתוגי לחברה. בהתאמה, גם האוזניות צריכות להיות איכותיות כדי שהטלפן ישמע טוב את הלקוח. דבר נוסף הוא שמערכת כזו צריכה להתאים לכל מכשיר טלפון בשביל ניידות קלה בין מכשירים.