אתרי דיל יומי שמציעים רכישות מוצרים או שירותים במחירים אטרקטיביים,תפסו תנופה בשנים האחרונות,
בזכות סטארטאפים כמו גרופון שהיא החלוצה בכל נושא הדיל היומי האתרים האלה הפכו למקור רכישה אטרקטיבי במיוחד ומושך אליו מאות אלפי לקוחות בחודש.
מחקרים בארצות הברית מראים שקניות בדיל יומי צפויות לגדול ב-35% ולהגיע ל-3.9 מיליארד דולר עד שנת 2015, אתרי דיל יומי כמו Groupon ו-LivingSocial ואחרים
הפכו פופולארים בקרב משתמשים שהתרגלו לקבל את העסקאות ארוזות בדוא"ל אחת ליום ובכך פטרו אותם מלחפש עסקאות אטרקטיביות אחת באינטרנט.
מומחים בארצות הברית אומרים שבתרחיש הכי אופטימי אתרי דיל יומי יכולים להגיע עד 6 מיליארד דולר עד שנת 2015, הנתון הזה מייצג שיעור צמיחה של 47.4%.
התחזית הזאת נראית לגמרי מתקבלת על הדעת בשל העובדה שגרופון למשל הגדילה את המכירות שלה מ-33 מיליון דולר ל-760 מיליון דולר משנת 2009 לשנת 2010.
האנליסט האמריקאי ג'פרי גרו אומר "זה מתקבל על הדעת משום שהיא פונה לרצון של הצרכנים לקבל עסקה טובה, כמו שדיל יומי מציע, והם מעודדים את הביקוש הצרכני",
בנוסף אתרי ריכוז דילים יקלו על הצרכנים למצוא עסקאות מעניינות ברחבי הרשת.
על פי סקר שנערך ב-2012 לקוחות משתמשים בדיל יומי כמקום מכובד מאד לקניות לפני החגים כגון חופשות ומתנות ושירותים נוספים. על פי הסקר משתמשי האינטרנט
אמרו שהם קונים בעיקר דילים של חופשות ומסעדות.ככל שהצטרפו עסקים חדשים כך יגדלו האופציות עבור לקוחות ויותר לקוחות ישתמשו באתרים אלו לרכישות, זה מצב מנצח עבור
כולם גם העסקים מרויחים וגודלים וגם הלקוחות מקבלים שירותים ומוצרים במחירים מצויינים.
מה שיכול לשבש את השוק של הדיל היומי הוא שאנשים יתעייפו מעסקאות שחוזרות על עצמן, לכן חשוב מאד לאתר כזה לחדש את הדילים כל הזמן ולמצוא עסקים שיהיו
מוכנים לפרסם מוצרים שאין באתרים אחרים, כך נוכל לשמור על האתרים האלה שישארו אטרקטיביים.