ציוד לגן ילדים מחלק את עולמו של הילד למחוזות שאין קשר ראלי בינהם, חלק אחד בעולמו גדוש בסיפורים דמיוניים, בנסיכות ובנסיכים. בצדו השני של עולמם יש את המטלות והעשייה,הלימוד והעבודה הקשה.
מאז ומתמיד היה חביב על ליבם של הילדים שלל הציוד לגן ילדים קלוקל בחצר שדימה והדגים את הציוד שיש בבית.
המטבחון הקטן שבגן, מדמה את המטבח של אמא וכלי הרופא שמדמים את התחושה במרפאה. הללו בעצם מהווים את הדרך שבו הילד רואה את עולמו ומשמשת לו כטרום חוויה לעולם האמיתי.
במאמר זה נתאר לכם פעילות מיוחדת עם הילדים בשילוב הציוד לגן ילדים אינטגרלי ב"מפגש" בגן. על הפעילות להיות קצרה וקולעת,כמו כן לחזור על עצמה באופן קבוע בגן. הפעילות מתבססת על תאורם של חפצים בגן והשמת המילים הנכונות בפיהם של הילדים כדי לתאר דברים.
הגננת תאסוף מספר צעצועים מתוך שלל הציוד לגן ילדים ותתאר אותם לילדים,שימו לב להשתמש במילים נכונות שמתארות באמת את החפץ ואת יעילותו אילו היה אמיתי ולא רק צעצוע.
למשל הציגו לילדים רשימת פעילויות האופיניות למשפחות מסויימות,בקשו מהילדים במהלך המפגש לציין מידת חשיבות שהם מייחסים, כמו חשוב,חשוב מאוד,לא חשוב וכדומה:
ארוחה משפחתית, טיולים משפחתיים,הליכה לים או לבריכה,קניות חודשיות,הכנת ארוחות,ניקוי הבית,הליכה לקולנוע או למופעים,ציון חגי ישראל, שיחות על נושאים שונים,
נתאר לכם עוד פעילות שאינה משלבת ציוד לגני ילדים אלה רק שיחה מקצועיית ונעימה עם הילדים ב"מפגש" :
תארו לילדים מצבים שונים ובקשו מהם לציין אילו התנהגויות מאלה שאתם מתארים להם עלולות לגרום לכעס ולאי הבנות ?
ההורים מתייחסים אליכם כאל תינוקות ? , ההורים דרושים מכם יותר הצלחה והישגים? , ההורים דורשים סדר וניקיות? , ההורים מענישים יותר מדי? , ההורים דורשים מכם להתנהג בנימוס ? , ההורים מקפידים מדי על זמני השינה ?, ההורים מטילים אליכם יותר מדי תפקידים בבית ?.
לסיכום גם אם אתם מפעילים חוגים בגן כמו חוג חיות ואחרים וגם אם אתם הגננות של הגן ,ערכו עם הילדים פעילות על תכונות אופי בה שוב אתם מקראים לילדים רשימה ומבקשים מהם לציין איזה תכונה מתאימה להם ? אוהב להיות בחברת אנשים , אינו אוהב לעבוד , אפשר לסמוך עליו , עושה את המוטל עליו , אינו פוחד מדברים חדשים,מעז לנסות , מרגיש לא נוח בין חברים חדשים. הציגו לילדים את התכונות ובקשו מהם לשתף אותכם בחוויות אישיות שלהם, כך תלמדו על ילדי הגן המון דברים חדשים.