כלי רכב, חייבים לציין, עלול להיות כלי מסוכן מאוד אם לא נוהגים בו נכון ואם הוא לא בנוי באופן בטיחותי. טויוטה שמה לעצמה את הבטיחות כעיקרון מרכזי ומוביל. הטכנולוגיה הייחודית של טויוטה הופכת לבטיחותי מאוד לא רק לנהיגה, אלא גם במקרה של תאונה מכל סוג שהוא.
אז והיום
עד שנות ה-60, יצרניות הרכב האמינו שכמה שיותר כבד ככה גם יותר בטיחותי. התפיסה השתנתה בעקבות מרצדס שהביאה את ההוכחה כי מה שיותר חשוב הוא אופן הריסוק של הרכב בעת תאונה. טויוטה לקחה את הרעיון הזה, שיבחה אותו, וכעת היא מובילה את טכנולוגיית הבטיחות ברכבים בעולם, כאשר היא מדורגת במדד הבטיחות עם 5 כוכבים מתוך 5 במקסימום, ציון שנובע מעבודה ומחשבה מרובה.
הכלוב
אחד המאפיינים הבולטים ברכבי טויוטה, הוא הכלוב. התפיסה החדשה אומרת שככל שהרכב יספוג את המכה יותר, כך הבן אדם שיושב בפנים יקבל פחות. מכאן החלו בפיתוח הכלוב. החלקים הקדמיים והאחוריים נועדו לבלום את כל המכה, כאשר הם נמעכים באופן דרסטי בעת פגיעה, והחלק הפנימי יותר, השלדה שקרובה אל היושבים ברכב היא עדיין חזקה ושומרת על המכה מחוץ לטווח הזה. הטכנולוגיה של טויוטה ידועה בפיתוח של כלוב חזק ובטכנולוגיית ריסוק, אשר משאירים אחוזים ניכרים מן המכה ברכב עצמו ולא בנוסעים.
פנים הרכב
מעבר לשלדה החיצונית והטכנולוגיה לספיגת המכה, טויוטה מתמחים גם בבטיחות פנים שאין לה מתחרים. רוב הרכבים של טויוטה מצוידים בלא פחות מ-6 כריות אוויר ולעיתים גם 8 בהתאם לסוג הרכב והדרישה. בנוסף, המכון הטכנולוגי של טויוטה פיתח במרוצת השנים מערכות כמו, מערכות ABS מתקדמות לבלימה וכן גם סיוע בבלימה באמצעות מנוע חשמלי אשר בולם מהר יותר ושומר על הבלמים משחיקה.
יציבות ומוסכים מורשים
בנוסף לכלוב, כריות האוויר המרובות והמערכות המתקדמות לסיוע בבלימה מהירה וללא שחיקת בלמים, לטויוטה ישנו יתרון משמעותי גם ביציבות הרכב. טויוטה פיתחה מערכת לבקרת יציבות אלקטרונית, אשר מונעת התהפכות בעת סיבובים חדים או מקרי קיצון אחרים. המערכת הזו באה לתרום לנהג בעת החלקה או סיכון ומפחיתה משמעותית טעויות נהג שעלולות לגרום לו לסטות מהכביש לחלוטין או להתהפך. המערכת מופעלת אוטומטית ולא צריך להתעסק בהפעלתה בעת מצבי חירום. באופן הזה, טויוטה מבטיחה מעטפת מלאה לשמירה על בטיחות בנהיגה שגרתית ואפילו במקרים שבריריים יותר.