1. קדם דפוס
הקלדה והגהה
יש לך טקסט שנכתב בכתב יד? אתה אכן זקוק להקלדה. כתב היד שלך שעל הנייר מועבר למקלידים מקצועיים, לצורך עריכה, הגהה, וניקוד. תפקיד המגיה לתקן את שגיאות הכתיב ופיסוק. ניתן לשקול עריכה לשונית אבל חשוב להדגיש כי עורך לשוני ומגיה עלולים בתמימות רבה לשנות משפטים וכך קורה שהמשמעות אליו התכוון המחבר עלולה להשתנות. לכן יש לעבוד בצמוד עם המגיה ותמיד לבדוק את הטקסט עם קבלתו כדי לשים לב לכל השינויים שנעשו. יש לדרוש שכל שינוי בעיצוב ובעריכה יתקבל ביחד עם המחבר ורק לאחר שנתן אישורו.
גודל הדף
נייר מגיע בגדלי גיליונות שונים. גליון סטנדרטי הוא בגודל 70-100 ס”מ בו נכנסים טיפה יותר מ 16 עמודי 17-24 ס”מ.
נייר נטול עץ
נייר רגיל. מכיל 5% עץ ו-95% חומר מקשר ( כמו דבק). דוגמא לנייר כזה הוא הדפים שמשתמשים למדפסות הביתיות בגודל A4, או מחברות של בית ספר. בהדפסה על נייר נטול עץ צבעי הדפוס מתפשטים קצת על הנייר, זאת הדפסה “חמה” בתחושה שלה. הצבעים הם פחות חזקים וההדפסה טיפה פחות חדה מאשר הדפסה על נייר איכותי מסוג כרומו.
2. הדפסת ספרים
דפוס אופסט
תמונת הדיו מועברת מהלוח שעליה הוקרנו הדפים שעומדים להיות מודפסים לגליל גומי ומשם לנייר המודפס. הפלטה מקבלת דיו מגלילי הדיו, רק באזורים שבהם מוקרנת התמונה. ואילו באזורים הריקים ללא התמונה, נקלטת שכבת מים בלבד ששומרת את האזור הלא מודפס ריק מדיו. טכניקת דפוס זו היא שיטת ההדפסה הגדולה ביותר, בהיקפים מסחריים ענקיים עקב איכות הדפסה הגבוהה והיעילות של שיטה זו.
3. כריכה
כריכה רכה
כריכה מנייר עבה שהוא לא קשיח, בריסטול ואפשר לכלול גם למינציה (ציפוי לנייר בשכבות ניילון ליצירת מראה מבריק ומהודר), אשר מקופל ומודבק לניירות הפנים של הספר/ קטלוג. כריכת הספר תעוצב לרוב על ידי הגרפיקאים, בשיתוף עם מחבר הספר, כמובן בהתאם לאופי הספר וטעמו היחודי של המחבר. גם בשלב זה צריך להכין לוחות כקדם להדפסת הכריכות.
כריכה קשה
לוקחים את עמודי הפנים, מקפלים ותופרים. הכריכה קשה מורכבת מנייר חיצוני שהודפס, שאותו צריך להדביק על קרטון עבה. לרוב יש כפולה פנימית שבצד אחד נדבקת לקרטון העטיפה, ובצד השני מודבקת לעמודי הפנים. כפולה זה נקראת מדבקת פורזאץ. וניתן לראות במקרים רבים שהיא גם נושאת הדפסה.