במסגרת ההתמודדות עם מניעת גניבות בחנות, יש הרבה החלטות שצריך לעשות בדרך. קודם כל, צריך לבחור את מערכת המיגון המתאימה ביותר לחנות שלכם, מתוך מגוון שיטות וטכנולוגיות. צריך לבחור משהו שיתאים לתקציב, לסוג המוצרים, למבנה החנות. במידה ובוחרים מערכת מיגון עם שערים וזמזמים, גם שם יש מגוון של אפשרויות לבחור מהם.
סוגים שונים של מערכות הגנה באמצעות שער וזמזם
ראשית הרעיון בשיטת מיגון זו היא להתקין מערכת בחנות שמגנה באופן ישיר על המוצרים. כלומר, על מוצר מוצמד חיישן שמגיע בצורה של תגים קשיחים או מדבקות עמידות מיוחדות. וכך כל מוצר שמגיע לקופה עובר דרך עמדה לנטרול החיישן. מוצר שנלקח בשוגג או נגנב, לא יעבור נטרול, כאשר המוצר יעבור ליד השער שמוצב בפתח החנות, החיישנים יפעילו את האזעקה ויתריעו על כך.
מערכת מיגון שכזו מתאימה לרוב סוגי החנויות – חנויות בגדים, אלקטרוניקה ומחשבים, קוסמטיקה, ספרים ועוד. בבחירת מערכת הגנה שעובדת באופן הזה, יש לבחור קודם כל טכנולוגיה מתאימה: טכנולוגיית תהודה מגנטית, טכנולוגיית אלקטרו מגנט וטכנולוגיית גלי רדיו. שלושתן יעילות, אולם יש להיוועץ עם מומחה לגבי איזו טכנולוגיה הכי מתאימה לבית העסק שלכם.
האפשרויות לבחירת הזמזמים
ברגע שנבחרה מערכת מיגון באמצעות חיישנים על המוצרים, כדאי לדעת שיש מגוון גדול של סוגי זמזמים לבחירה. במוצרים מסוימים כמו ספרים או קוסמטיקה, הכי נכון יהיה לבחור בכלל במדבקות זמזם המונעות גניבות. אלו מדבקות מיוחדות וחזקות, שיכולות להגיע בגדלים שונים ולפעמים יש אף אפשרות להדפיס עליהן את שם העסק, לוגו או בסגנון מדבקת יבואן / יצרן.
נטרול מדבקות נעשה לרוב באמצעות מדבקה נוספת מעליהן, שמנטרלת את פעולת החיישנים במדבקה. אולם במידה ומדובר במוצרים כמו בגדים, ישנו מגוון של צרות וגדלים של תגים קשיחים, אותם בוחרים גם לפי הטכנולוגיה אליה הם הכי מתאימים. דוגמאות לסוגי התגים השונים לפי טכנולוגיה:
- תגים קשיחים למערכת העובדת על תדר גלי רדיו. יכול להגיע בצורות וגדלים שונים (מלבני, עגול, כיפת גולף, כבל נעילה ועוד).
- גים קשיחים למערכת מיגון העובדת על תהודה מגנטית (אקוסטו מגנט) שמגיעים בשתי תצורות – כיפת גולף או תג קשיח שנקרא 'עיפרון'.
- תגים למערכת סמויה (אקספונדר) מגיעים בצורת עיפרון או תג שנקרא 'נפוליאון'.
למערכות אלקטרו מגנט וגלי רדיו בתדרים מסוימים, מומלצות המדבקות.
גם על עיצוב חשבו
עכשיו כשבחרתם זמזמים, תוכלו גם לבחור סוג של שער. גם כאן יש מגוון יפה של אפשרויות – שערי בהירים או כהים, אקריליים או מתכתיים, שקופים או אטומים. בחלק מהשערים יש אפשרויות נוספות כמו למשל שטחי פרסום עליהם יכולה לשים החנות פרסומות או תמונות שונות לבחירתה (ועל אחריותה). בשערים משוכללים יותר, הוסיפו גם אופציה מיוחדת של ספירת הלקוחות, לחנויות שרוצות לבצע מעקב מסוג זה. אז כן, מגוון החלטות כאשר בסופו של דבר, מערכות אלו מגנות על המוצרים אולם שומרות על אווירה נעימה ואלגנטית בחנות.