ליסינג תפעולי, הוא הליסינג הכי פופולרי בישראל ומשתמשים בו בעיקר בעלי עסקים (גם עסקים קטנים וגם עסקים גדולים כמו "אינטל" וצה"ל).
שיטת הליסינג מתחלקת לשניים: ליסינג תפעולי וליסינג פרטי.
בשיטת ליסינג תפעולי הבן אדם חוכר (בדומה לשכירות) את הרכב מחברת הליסינג בדרך כלל למשך שלושים ושישה חודשים ובתום התקופה: או שהבן אדם מחזיר את הרכב, או שהוא מחזיר את הרכב תמורת רכב חדש - כלומר חוכר רכב מחדש, או שהוא משאיר את הרכב אצלו.
עד כאן אותו הדבר קורה גם בליסינג פרטי, מה ששונה בשיטת ליסינג תפעולי זה שהחברה של הליסינג היא זאת שמשלמת עבור ההוצאות השוטפות בטיפול של הרכב: תיקון וטיפול של הרכב, תשלום לביטוח, טסטים שונים וכד'.
יחד עם זאת יש מספר חברות ליסינג תפעולי שמוותרות על ביצוע כמה שירותים בחבילות השונות תמורת מסלולים זולים יותר.
ליסינג תפעולי מגביל את מגוון המכוניות מהן ניתן לבחור, מבחר הדגמים יהיה מצומצם, רוב ההיצע יהיה מסוג הדגם הפופולרי שנרכש באמצעות היבואן של הרכב בכמות גדולה וכך נמכר יותר בקלות אחר כך. - ברוב המקרים זה יהיה רכב משפחתי, או אוטו סופר מיני. עובד בדרג הבכיר יוכל לזכות באוטו מנהלים.
דבר זה קורה, בדרך כלל, משום שחברות ליסינג תפעולי מקבלות הנחות גדולות מחברות היבואנים של הרכב ברכישת דגמים שהם יותר פופולריים בארץ, דבר שמקשה על העובד אם הוא רוצה למצוא אוטו מסוג מסוים אחר, אפילו אם המחיר יהיה דומה. כמו: מכונית עם אביזרים שונים, צבע מיוחד, ספורט, ידנית ועוד.
לכל בעל עסק יש חוזה שונה עם חברות הליסינג ולפיכך תנאי חכירה שונים. ברוב הפעמים, במקרה של ליסינג תפעולי, המעסיקים הם שיממנו את העלויות של הדלק או את חלקן. באמצעות מכשיר מיוחד שנמצא במכונית.
יש גם עסקאות עם הטבות כמו: שירות של איסוף הרכב והחזרתו מהמוסך או שירות של רכב חלופי בגלל תאונה.
* לכן חשוב מאוד לדעת את כל התנאים מראש ולקרוא גם את האותיות הקטנות כשבאים לחתום על עסקה של ליסינג תפעולי.