אחד השינויים הבולטים ביותר שעברו על עולם הסלולר בתקופה האחרונה בישראל הוא המעבר של רבים מהלקוחות לרכישה עצמית של מכשירי הסלולר, שלא דרך חברות הסלולר – סלקום, פלאפון ואורנג', אלא באמצעות יבואנים פרטיים וחנויות למכירת מכשירי סלולר.
היתרון הגדול של רכישת מכשירים בדרך הזו היא העובדה כי מחירם נמוך בצורה משמעותית וזאת מכיוון שחברות הסלולר נהגו לגבות מחירים גבוהים מאד על המכשירים, הרבה יותר מאשר היבואנים הפרטיים. עם זאת, לרכישה דרך חנויות יש גם חסרון: החנויות אינן מציעות שירותים מלאים של אחריות ותיקונים כמו חברות הסלולר, והדבר מצריך את המשתמשים שקנו את המכשירים דרך החנויות הללו לדאוג בעצמם לתיקונים.
ניתן כבר לראות כי השינוי הזה הוביל לפתיחתן של חברות רבות אשר מציעות שירותים מסוג זה. כיום אפשר למצוא, למשל, מעבדת אייפון בתל אביב כמעט בכל פינת רחוב בעיר. כמובן שהמעבדות הללו מספקות בד"כ שירותי תיקונים לכל המכשירים ולא רק לאייפון, אך הביקוש הרב ביותר הוא בד"כ לשירותים למכשיר הפופולרי ביותר של Apple, שהוא המכשיר הסלולרי הנמכר ביותר בישראל.
המחירים שמציעות מעבדות סלולר שונים מאד זה מזה ולכן מומלץ מאד לערוך סקר מחירים לפני שאתם בוחרים באיזו מעבדה לתקן את המכשיר שלכם. לצד המחיר אל תשכחו לברר גם מהו משך התיקון המבוקש, האם אתם מקבלים אחריות על התיקון ועל הרכיבים שמוחלפים בזמן התיקון והאם הרכיבים שמשתמשים בהם הם חדשים או רכיבים משומשים, דבר שיכול להיות אפקטיבי באותה המידה אבל אמור להוזיל את מחירו של התיקון.
ברוב המעבדות מועסקים בוגרים של קורס טכנאי סלולר במקום, כך שהתיקון אמור להימשך לא יותר מכמה שעות במקרה של תקלה פשוטה, עד כמה ימים. עם זאת, חלק מהמעבדות אינן פועלות בחנות עצמה והמכשירים נשלחים אליהן לתיקון, דבר שיכול להאריך את משך התיקון בכמה ימים. במקרה כזה כדאי לכם לבדוק האם מעבדת הסלולר שאליה פניתם יכולה לספק לכם מכשיר חלופי למשך זמן התיקון.
אם יש ברשותכם חברה ואתם מחזיקים במספר רב של מכשירים יתכן שכדאי לכם להגיע להסכם מראש עם מעבדה שתספק לכם שירותים ואולי אף לרכוש שירותים של אחריות לאייפון, שתמורת מנוי חודשי יגנו עליכם מפני עלות עתידית גבוהה של הנזקים שעלולים להיגרם למכשירים הללו.