בשנת 2007, כאשר פרצה לשוק יונדאי i30 של חברת יונדאי (כמובן), היא ייצגה בכבוד את השיפור המשמעותי והעצום שביצעה החברה בכל הנוגע לשוק המכוניות הפרטיות והמשפחתיות אותן היא מייצרת. מדובר בתהליך מורכב אשר עברה החברה ועל ידי ביצוע מוצלח שלו היא תפסה מקום של כבוד בייצור מכוניות באיכות גבוהה ובעלות מפרט מרשים במיוחד. יונדאי i30 היא מכונית קומפקטית אשר מיועדת לרוכשי מכוניות בשוק האירופאי. למעשה על ידי עיצוב והרכבת יונדאי i30, חברת יונדאי עברה תהליך של "התבגרות" ו"הרצנה" בכל הנוגע למכוניותיה. לא עוד מכוניות מצועצעות, מוגזמות, באיכות בינונית, שאינן בטוחות יותר מדי. עכשיו כבר מדובר באיכות ברמה אחרת לגמרי. בין אם מדובר על החומרים בפנים הרכב, המרכב החיצוני, העיצוב המושך והאטרקטיבי, אך יחד עם זאת בוגר ואחראי. כולנו מכירים את הפרסומת של יונדאי i30 החדשה, בה נכד לוקח את סבו לנסיעה ברכב, בעוד הסבא כל הזמן מציין כמה הגרמנים האלה יודעים לייצר מכוניות באיכות גבוהה, ברמה מתקדמת ועוד. עד שהנכד אומר לו – אבל סבא, מדובר ביונדאי. אז הסבא עונה בתגובה – יונדאי? איזה שם גרמני לא טיפוסי זה? יונדאי מנסה וגם מצליחה באמצעות יונדאי i30 להתברג בשוק הרכב האירופאי, ולהזדהות עם איכות המאפיינת חברות כמו פורד, רנו, פג'ו ועוד. אין ספק שהפריצה הזאת מעניקה לחברת יונדאי הרבה מאוד נקודות קרדיט בעיני כל השחקנים הגדולים בתחום. מדובר במכונית ברמה גבוהה, אשר הושקעה בה הרבה מאוד מחשבה והרבה מאוד מאמץ הושקע בבנייתה והרכבתה.
סולידית, אך מובילה
יחד עם כל אלה, אותה יונדאי i30, אינה מתבלטת בשום יתרון משמעותי מעל מתחרותיה. אך חשוב מאוד לזכור כי מדובר במהפך שהתחיל לא מזמן בחברת יונדאי. וכאשר הרכב משתווה למכוניות דומות בשוק, או אפילו פחות טוב מהן רק במעט, מדובר בפריצת דרך של ממש. אנחנו לא נקח מיונדאי את נקודות הזכות על היונדאי i30, מכיוון שעצם ההשתוות למכוניות ברמות הגבוהות, לאחר שנים של ייצור רכבים באיכות בינונית, הוא הישג של ממש. שלא נדבר על העתיד, עוד פריצת דרך אחת כזאת של חברת יונדאי והמתחרות ישארו הרחק הרחק מאחור, בעוד הן מתאמצות לצמצם פערים ולהגיע לרמת היונדאי. נשמע לכם בדיוני? תראו איפה יונדאי הייתה פעם ואיפה היא היום, בעזרת יונדאי i30.
יפה וחצופה
מכל היתרונות החדשים של יונדאי i30, היתרון הבולט ביותר, תרתי משמע, הוא העיצוב המרשים והמושך שלה. העיצוב אטרקטיבי במיוחד ומושך את העין מכל עבר. נכון שרכבים עדיין נראים כמו רכבים ועוד לא קיבלו את צורת החללית המרחפת בחלל, אך העיצוב בו בחרה יונדאי, המשלב בין מינימליזם וקומפקטיות של מכוניות קטנות כדוגמת יונדאי גטס ופג'ו 206, יחד עם הקריצה אל עבר מכוניות גדולות יותר כמו סיטרואן c3 ואפילו מכוניות משפחתיות ב"גודל מלא", מלמד אותנו מעט על חשיבות העיצוב בעיני האחראים לדגם הזה. יונדאי i30 מושכת את העין, את תשומת הלב ואת מבטי הבחורות כמובן. כאשר אנו רואים יונדאי i30 ברחוב, אולי לא מדובר בחלום חיינו המתמשך, אך ללא ספק לא היינו מתנגדים לכזה רכב חדש בחניה.