בעידן שלפני הסמארטפונים, המחוברים תדיר לאינטרנט, לרשתות מועטות היה אתר אינטרנט שהציע להזמין מוצרים דרך האתר ולקבלם הביתה במשלוח- בעיקר היו אלה רשתות השיווק הגדולות כמו שופרסל או מגה. כיום אנו עדים למגמה שבה לכל בית עסק המכבד את עצמו יש חנות וירטואלית המציעה את מוצרי העסק להזמנה דרך האתר. מה נשתנה בעידן הסחר האלקטרוני בשנים האחרונות ששינה את פני הצרכנות העולמית?
גולשים ותיקים בוודאי זוכרים את ימיהן הראשונים של החברות Amazon ו- Ebay, שהציעו ללקוחות ברחבי העולם מיני מוצרים. חלקן לא הציעו שירות משלוח לישראל, וכך ישראלים רבים ומאוכזבים שמצאו מציאות ברשת נאלצו לאתר דודה אבודה בארה"ב או לוותר, ולהמתין לשירות משלוחים לארץ הקודש.
הימים ימי עידן הסמארטפונים, וכיום כמעט לכל זב חוטם יש אינטרנט שאליו הוא מחובר מכל מקום באמצעות המכשיר הנייד. החיבור הנפוץ יותר של הרשת, גרם לכך שאנשים רבים פונים לאינטרנט כשהם מבקשים לרכוש דבר מה מסוים, על מנת לברר עליו פרטים ועלויות.
בתוך כך, ישראלים רבים אינם חוששים עוד כיום להזמין בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים וחופשות דרך האינטרנט, בזכות מערכות אבטחה מתקדמות המבטיחות חסיון מלא על מספר כרטיס האשראי וצמצום מקסימלי של סיכוי לפריצה לכרטיס.
בעלי עסקים רבים לא נותרו אדישים למגמה החדשה, ומבקשים להגדיל את עסקיהם דרך חנות וירטואלית שתגדיל להם את הרווחים. אחת התפישות הנכונות בצדק לגבי חנות וירטואלית, הינה שהיא מאפשרת לכם לעשות כסף "כשאתה ישן", ועל כן כל בעל עסק גדול כקטן מבקש להשתלב בעולם הסחר האלקטרוני ולהקים לעצמו חנות וירטואלית.
יתרון נוסף שקיים עבור בעל העסק הינו עבודה פחותה מאשר חנות אמיתית. במקום להתמודד עם לקוחות, להעסיק עובדים בחנות, לארגן את המדפים ועוד, ישנה שליטה קלה ונוחה על המלאי ועל ההזמנות דרך מערכת ניהול חכמה. ניתן לשבת בבית או בבית הקפה, ולמעשה מכל מקום, ולנהל את החנות בשלט רחוק.
חנות וירטואלית מאפשרת לבית העסק לעדכן את קהל הלקוחות באופן שוטף על ידי העלאת תכנים חדשים, הודעות על מבצעים ומוצרים חדשים שנכנסו למלאי ועוד. אין צורך עוד לסור לחנות, ניתן להתעדכן על ידי גלישה לאתר.
לבסוף, כדי לנהל חנות אינטרנט אין צורך לשכור שירותיו של איש מקצוע בהכרח, שכן מערכת ניהול חכמה בנויה בצורה פשוטה ונוחה לתפעול, כך שכל אחד כמעט יכול לנהל אותה.
לסיכום, השינויים בשוק הצרכנות הגלובאלי והיתרונות הגלומים בבניית חנות וירטואלית הביאו לכך שהסחר האלקטרוני תפס תאוצה בשנים האחרונות, ומבשרים תחילתו של עידן חדש שבו מכירות רבות מתבצעות אונליין.