הדרך להגיע אל הרבה מעומדים לעבודה היא על ידי פרסום מודעות דרושים במקומות הרלוונטיים. כיום פרסום מודעות דרושים מתבצע בעיקר באינטרנט בלוחות שונים המוקדשים לחיפוש עבודה ובמקביל להם ניתן גם לפרסם מודעות דרושים בעיתונים היומיים או במקומונים.
כדי לקבל חשיפה גבוהה למודעת הדרושים אפשר לתת לה הדגשים שונים כך שהיא תוכל להגיע להרבה מעומדים רלוונטיים. אחד הפרמטרים החשובים בפרסום המודעה הוא שכדאי לעדכן אותה על בסיס יום יומי כדי שתבלוט לעיני אלו המחפשים עבודה וכך מועמדים רלוונטיים יצפו בה.
הדגשים לפרסום מודעות דרושים
כאשר מפרסמים מודעת דרושים חשוב מאוד להקפיד ולמלא עד כמה שיותר פרטים שניתן כדי לסנן מראש את המועמדים. מודעת דרושים טובה צריכה לתת גם את שם המשרה וגם לפרט כמה שיותר על אופי המשרה ותחומי האחריות שהיא נושאת עימה. לא מספיק לציין שלל שמות תואר ונושאים שונים, אלא כדאי גם להוסיף פרטים נוספים כמו האם העבודה היא בצוותים קטנים או גדולים, מי הם הממונים ועוד נושאים שונים.
חשוב לפרט במדויק מהן הדרישות מן מועמדים גם מבחינת ניסיון תעסוקתי וגם מבחינת השכלה רלוונטית. גם כאן יש מקום לציין האם מקבלים מועמדים בעלי תארים ממוסדות מוכרים בלבד, או שידע וניסיון יכולים לחפות על העדר השכלה.
עוד נושאים חשובים מאוד הם המיקום הגיאוגרפי של מקום העבודה ודרכי הגישה אליו שיכולים להוות שיקול מרכזי אצל הרבה אנשים המחפשים תעסוקה בבחירה של מקום עבודה, ופירוט של שאר התנאים הסוציאליים המתלווים למשרה. חשוב לציין את שעות העבודה והם מדובר במשרה מלאה או חלקית או עבודה במשמרות.
הכנה לפרסום מודעת דרושים
כדאי לדעת שפרסום מודעת דרושים גורר אחריו משלוח של הרבה אמוד קורות חיים חלקם רלוונטיים ומתאימים מאוד וחלקם לא. חשוב לפנות את הזמן המתאים כדי לסנן את המועמדים השונים סינון ראשוני ובדיקה האם המועמדים אכן קראו את דרישות המשרה כפי שפורטו במודעת הדרושים ואכן התייחסו אליהן.
במקרים בהם חיפוש העובדים הינו דחוף ביותר אפשר לשקול הבלטה של מודעת הדרושים שלוחות הדרושים השונים על ידי מיקום גבוה יותר או דרכים נוספות שבהן אפשר לבלוט יותר לעיני מועמדים רלוונטיים.