אי אפשר היום לנהל עסק בלי לנהל נוכחות אינטרנטית במקביל. אלאאם אתם בעלי חנות מקומית קטנה שהנישה שלה תלויה בעוברים ושבים בלבד, סבירלהניח שתוכלו ליצור לעצמכם גידול ניכר במחזור העסקאות באמצעות פעילות מקוונת – בראש ובראשונה באמצעות אתר אינטרנט פרטי לעסק. הרבה נכתב באינטרנטעל מנת לסייע לבעלי העסקים בתהליך החשיבה והבנייה של אתר האינטרנט שלהםואני רוצה לנסות ולעשות קצת סדר בבלאגן.
אחסון ושרתים
בחירת הטכנולוגיה שתשמש אתכם לאחסון האתר יכולה להיות החלקהמבלבל ביותר. בשוק קיימות מספר רב של אופציות הן מבחינת החומרה בה תשתמשו –אחסון שיתופי, שרת וירטואלי, שרת ייעודי – והן מבחינת מיקומם של השרתים,אם בארץ או בחו"ל. הבלוג הצעיר "במלתעות המרשתת" מנסה לקחת נושא מורכב זהולפרק אותו לחלקים קטנים וקלים לעיקול. החלק הראשון: ההבדל בין שרת וירטואלי ליעודי? יציג בפניכם את היתרונות של כל שיטה ויעזור לכם לבחור מה עדיף לצרכים שלכם. בחלק השני: אחסון אתרים בישראל או בחו"ל עוסק הבלוג בשאלת המיקום, שבסופו של דבר יורדת לשורה התחתונה של מחיר לעומת ביצועים – בארץ יקר יותר, אבל האיכות גבוהה יותר.
דומיינים
אחרי שהחלק הטכנולוגי מאחורינו, בו ניגש לתכל'ס – אחת ההחלטותהחשובות ביותר שתבצעו עבור האתר שלכם היא בחירת שם הדומיין (מתחם). מדוע?כי גם היום בעידן הגוגל והפייסבוק, אנשים עדין מייחסים חשיבות גבוהה ביותרלדומיין שמתנוסס בראש האתר. יכול להיות שיש לנו כאן מקרה של ביצה ותרנגולת –בעלי האתרים מפרסמים את הדומיין שלהם וגורמים לזיהוי מוחלט שלו עם העסק,ובכך ממשיכים להנציח את הדומיננטיות של שמות הדומיין. בכל מקרה- זה לאהולך להעלם בקרוב ולכן חשוב מאד שתקפידו לבחור את שם המתחם לעסק שלכם בצורהחכמה.
גם כאן הבלוג "במלתעות המרשתת" נחלץ לעזרתכם, עם פוסט חד, תחת הכותרת "5 טיפים לבחירת דומיין"-הפוסט נוגע בקצרה בנקודות החשובות ביותר שרצוי לקחת לתשומת הלב, כגוןמשמעות הדומיין, אורכו, הסיומת שלו וכן המגבלות השונות המוטלות על רישום שמות דומיינים. ספציפית בעניין הסיומות ישנו הויכוח המתמיד בין הסיומות הישראליות לסיומות הבינלאומיות – ויכוח כנראה שימשיך להתנהל עד קץ הזמן.
אז כן, כפי שאנחנו רואים לא קל לבעל עסק לעשות את דרכו במבוכירשת האינטרנט – אבל מצבנו טוב, כי היום רשת האינטרנט בשלה מספיק ומלאהבסיפורי הצלחה שאנשים לא מתביישים לחלוק. עם טיפה סבלנות, ביקורת עצמית ומחקר, גם אתה תוכל במהירות ליצור נוכחות אינטרנטית שלא תבייש את התאגידים הגדולים ביותר (ותאמינו לי, הרבה מהם לא עושים את זה כל כך טוב גם ככה).