חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העצמת עובדים - למה זה כדאי ומה אפשר לעשות כבר מחר בבוקר?

מאת: יובל קדןניהול04/10/20091665 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל סטודנט למנהל עסקים נחשף, בערך בשלוש השניות הראשונות שלו לתואר, למודל שנקרא "מודל התמורה". בבסיסו של העניין המודל מגדיר ארגון, כמערכת אנושית העושה שימוש בתשומות, כדי לייצר תפוקות בעלות ערך מוסף לקהל היעד. לדוגמא: חברת תקשורת עושה שימוש באנשים, ציוד טכנולוגי, מוקדים טלפוניים, ידע, כסף וכו', כדי לאפשר תקשורת בין אנשים דרך הטלפון, האינטרנט, או כל תשתית אחרת.

המשאב המשמעותי ביותר בתהליך הפקת הערך, הוא המשאב האנושי, כיוון שהוא זה שאמון על תפעול האמצעים האחרים.  למעשה, מודל התמורה מתקיים גם בכל עובד: כולנו עושים שימוש במשאבים כגון ידע, כישורים, מיומנויות, אינטיליגנציה, מראה חיצוני וכו' כדי לייצר ערך לארגון (וכדי להמשיך לקבל משכורת).

לכולנו ברור, שככל שלרשות הארגון שלנו יעמדו משאבים בעלי פוטנציאל להפקת ערך גבוה יותר, כך יוכל הארגון להפיק ערך גבוה יותר וביעילות גבוהה יותר. בארגון עסקי, המשמעות היא על פי רוב גם שורת רווח נאה יותר וחיוכים גדולים יותר על פניהם של בעלי המניות.

המסקנה המתבקשת היא, שככל שהעובדים שלנו יהיו בעלי משאבים פנימיים גדולים יותר, כך הפוטנציאל שלהם להפיק יותר ערך עבור הארגון, גבוה יותר. כמו שאומרת ג. יפית: "זה כדאי!".

אז מה ניתן לעשות כדי לשדרג את העובדים שלך?

ובכן הברור מאליו הוא לשלוח אותם לקורסים שונים, להצמיד להם מאמן אישי, לארגן להם סדנאות והדרכות בנושאים כגון ניהול זמן, או אפקטיביות אישית ואפילו לסדר להם חדר כושר / תזונאית / סדנת גמילה מעישון וכדומה. כל זה מצויין, חשוב וכנראה גם יקר.

חשוב גם להדגיש שהעצמת העובדים שלך, אינה מסתכמת באירועים חד פעמיים ומדובר למעשה בתהליך מתמשך, שההזדמנויות לקדם אותו נמצאות בשפע ביום יום של חיי העבודה.

כללי הזהב להעצמת עובדים:

1.  המנע מלתת תשובות: כשעובד פונה אליך בשאלה, הדבר הכי קל ונוח לשניכם הוא פשוט לתת לו את התשובה. בטווח הארוך, שניכם תשלמו את המחיר - העובד יתרגל לבחור בדרך הקלה ולא ילמד את מערכת השיקולים שיש להפעיל לפתרון דילמות, או לא יכיר את מקורות המידע המקצועיים הזמינים. אתה המנהל, תהפוך לסוג של ויקיפדיה ותמצא את עצמך עסוק בלענות לשאלות חוזרות ונשנות מצד העובדים, אך גם לשאלה "למה לעזאזל הם לא מפעילים קצת את הראש?!". הפתרון - כל אימת שאפשר, ענה בשאלה. לדוגמא: " מה אתה חושב? מה נראה לך שכדאי לעשות? מה לדעתך הפתרון? האם בדקת במערכת המידע שלנו? האם שאלת עמיתים?". תגובה בשאלה, תאמן את העובדים שלך בהפעלת כישוריהם וידיעותיהם ותביא אותם למצב בו הפרספקטיבה והידע שלהם מתרחבים.

2. התייעץ עם העובדים: גם כאשר הם אינם פונים אליך, פנה אתה אליהם עם דילמות ניהוליות בהם אתה יכול לשתף אותם. זכור תמיד שהעובד מכיר את המשימה, או הלקוחות טוב יותר ממך, כיוון שהוא נמצא עמם במגע יום יומי. הרווח כאן הוא משולש - גם תהנה מזויות ראיה חדשות, גם תאתגר ותפתח את רמת החשיבה של העובדים וגם תגרום להם להרגיש חשובים ובעלי ערך, תחושה המובילה לרוב לעליה משמעותית במוטיבציה.

3.  חניכה: הקדש לפחות שעה בחודש לכל עובד ולמד אותו משהו חדש. התוכן יכול להיות מקצועי, רק שלעיתים גם מקבץ טיפים על התנהלות נכונה בארגון יכול להיות מועיל לא פחות. התאם את התוכן לצרכים של העובד ולמקומות בו הוא היה רוצה להתחזק. גם כאן, מעבר להרחבת היכולות, הערך ההנעתי הוא אדיר.

4.  האצל סמכויות: איכשהו תמיד אין לנו זמן לדברים שאנחנו הכי שונאים לעשות. הסוד הוא, שיש מי שישמח לעשותם במקומך. חשוב למי מעובדיך, המשימה כן מתאימה והעבר אותה אליו. הסבר תמיד את המטרה והחשיבות בביצוע המשימה והשאר מעורב ברמת הבקרה. זאת יכולה להיות הזדמנות למידה אמיתית עבור העובד שלך ופחות כמה ישיבות בשבילך. שים רק לב לכך שיש הבדל בין האצלת סמכויות לבין "הפלת תיקים" וניצול. אם לעובד לא יהיה ערך מוסף מביצוע המשימה, בקש את עזרתו ואל תיצור ציפיות מוטעות .

5. הדגש תמיד בפני עובדיך את החשיבות האמיתית של עבודתם: אנשי מכירות של טלפונים ניידים מאפשרים תקשורת בין אנשים, עובדי קו הייצור במפעל אסם מאכילים אלפי ילדים בחטיפים מלאי ויטמינים המעלים חיוך על פניהם, מהנדסי השבבים באינטל משתתפים בבניית העתיד הטכנולוגי של האנושות כולה. תן לאנשים שלך להבין שהם חלק מדבר עצום ומשמעותי והם יהפכו לעצומים ומשמעותיים עבורך ועבור הארגון.

לסיכום

העצמת עובדים הנו תהליך של שדרוג המשאב הכי משמעותי בארגון. כל האמור למעלה נכון כפליים, אם אתה מנהל מנהלים וחונך ומלמד אותם גם להעצים את עובדיהם. כשאתה "משדרג" את העובדים, או המנהלים תחתיך, הם יביאו לך תוצאות טובות יותר ויראו רמת מחויבות גבוהה יותר. לא פחות חשוב מכך הוא התהליך שאתה תעבור. מנהל מעצים ברוב המקרים מועצם בעצמו מהתהליך ומנסיוני, אחת התחושות המספקות ביותר היא להפוך את העובדים שלך לאנשים מקצועיים, מחוייבים ומצליחים.

"מנהיגים הם אלה שגורמים לאנשים רגילים, להשיג תוצאות יוצאות דופן" -   אלברט איינשטיין

רוצה לדעת כיצד להעצים את עובדיך עוד יותר? צור/י קשר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל קדן הינו יועץ לפיתוח יכולות ארגוניות, בעל ניסיון ניהולי בתפקידים בכירים בתחומי השירות והמכירות.

yuval.kadan@gmail.com

http://orgoptics.wordpress.com


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל קדן

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201799 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica