כאשר אנו באים לפרסם בפייסבוק, עלינו להבין את השפה הייחודית שלו, שפה שבזכותה נרשמה לפייסבוק הצלחה כה מסחררת. מילות המפתח כאן הן ישירות ופתיחות, וכשנבין את המשמעות נוכל להתאים את התוכן לקהל היעד שלנו.
המשתמש הממוצע בפייסבוק נכנס לאתר למטרה אחת, והיא בילוי חברתי.
המשתמש מחפש סטטוסים לפייסבוק , משפטים לפייסבוק , ומשפטים יפים לפייסבוק בחלון החיפוש של גוגל על מנת למצוא משפטים וסטטוסים שאותם יוכל לפרסם בדף הפייסבוק האישי שלו , ובכך להעלות את ערכו החברתי .
הוא יכול לשמור על קשר עם החברים והמשפחה, ולתקשר איתם בשפה המיוחדת של פייסבוק. הוא יודע מה קורה לכל אחד מהחברים, מתעדכן מה חדש ומה הם חושבים, ומעדכן גם אותם ברגשותיו/ מעשיו/ מחשבותיו.
אותו משתמש ממוצע, לא מבחין אפילו בפרסומות הרגילות של פייסבוק, כיון שהוא לא נכנס למטרת מסחר, גם אם הוא מבחין בהן- הן אינן תופסות את תשומת ליבו ולא נקלטות בתודעתו.
לעומת זאת, מיתוג ע"י דף אוהדים, יוצר קשר ממשי עם אותו משתמש - לקוח פוטנציאלי, וע"י ה"חברות" עם החברה/ המפרסם, נוצרת אצלו בתת המודע חיבה של ממש לאותו מותג, וכשיצטרך, אפילו בעתיד הרחוק יותר, מוצר מהתחום שנחשף אליו- הוא יעדיף את זה שהוא מכיר.
תפקידו של המפרסם היא ליצור מערכת יחסים קרובה עם הלקוח הפוטנציאלי, לענות על שאלות שהוא מפרסם בדף, לעדכן במוצרים חדשים, להיות בקשר מתמיד וחברי איתו, בצורה שתשבור את הדיסטנס המצוי כיום בין החברות הגדולות במשק לבין הלקוחות. זהו הסוד האמיתי של המיתוג בפייסבוק.
חשוב להדגיש כי אמנם מטרת דף האוהדים במקרה הזה היא פרסום, אך הצורה בה הוא נבנה ומתוחזק היא לגמרי לא הצורה הקלאסית של השיווק. המפרסם יוצר כאן מערכת יחסים אינטימית, קרובה ויומיומית עם הלקוח הפוטנציאלי שלו וגורם לו להפנים היטב את ערכי המוצר שלו במודע ובתת המודע שלו. יותר מזה- אותו אדם ימליץ לחבריו להצטרף כאוהדים, וע"י כך יגדיל את המעגל שנחשף למוצר מבלי שהמפרסם טורח על כך! תחשבו על החשיפה העצומה של "חבר מביא חבר", מבלי להשקיע עשרות אלפי שקלים בפרסום מפולח לקהל היעד שלכם, ומבלי לדאוג לתפוצה רחבה כמה שיותר של הפרסום. כאן אתם מקבלים חשיפה חוצת יבשות, גילאים, מינים, דתות, השקפות ותחומי ענין, וכל זה מתקבל ע"י טרחה מועטה מאוד באופן יחסי.