כולם בוחרים להיכנס אל תוכנית שותפים
במקומות רבים כיום, אתם קוראים על היתרונות של תוכנית שותפים, ורואים עד כמה מדובר בתוכנית שאנשים רבים מפיקים ממנה הכנסות רבות בכיוונים שונים. אפשר להגיד, כי הבסיס של תוכנית שותפים הוא הבסיס של עולם הפרסום בכללותו - העיקרון שכולם מרוויחים מהתהליך של הפרסום. הפלטפורמה עצמה שמפרסמת, מקבלת רווחים מהמפרסמים עצמם, והמפרסמים מקבלים בסופו של דבר רווח בטווח הארוך - כי בזכות הפרסומות הם נחשפים לקהל יעד חדש. אבל איך למעשה, התוכניות הללו מקבלות ביטוי באינטרנט?
מתאים גם לעסקים הקטנים – תשתתפו!
בעוד שבעולם הטלוויזיה והרדיו, נושא הפרסום שמור לחברות בסדר גודל בינוני-גדול, הרי שבמקרה של תוכנית שותפים התוכנית מתאימה גם לבעלי עסקים קטנים מכל הסוגים - גם מבחינת המפרסמים וגם מבחינת המשווקים.
איך זה בעצם עובד? היום קיימות חברות רבות שעוסקות למעשה בתהליך התיווך של תוכנית שותפים, ודואגות כי התשלומים כולם יוסדרו, וכי הפלטפורמות יהיו נוחות לשימוש ויהיו נקיות מתקלות. בהצטרפות אל החברות הללו, יש למעשה שתי כניסות אפשריות - כניסה כמפרסם, וכניסה כמשווק/שותף. המפרסם בעצם מקבל את התשתית לפרסום האתר/מוצר/שירות שלו, דרך אתרים שונים באינטרנט - בין אם בצורת לינקים שונים, בצורת באנרים, סרטי פרסומת, קישור לדפי נחיתה, קישור לטפסים ליצירת קשר וכיו"ב. חשוב לציין, שמכיוון שהבאנרים הללו מפוזרים באתרים שונים, עם פלח אוכלוסייה שונה - אפשר להגדיל כך בצורה נוחה את קהל היעד.
לעומת זאת, המשווקים/שותפים בתהליך של תוכנית שותפים, הם בעלי הפלטפורמה עצמה - אלו הם בעלי האתרים שיפרסמו את הבאנרים והפרסומות השונות, כאשר הם נהנים למעשה מההכנסות שהמפרסמים משלמים להם.
חשוב מאד לציין, שעל מנת שהתהליך יהיה הגון, אך גם רווחי עבור כלל הנוגעים בדבר,תוכנית שותפים בנויה על העיקרון של תשלום לפי לחיצה. הווה אומר - המפרסם משלם כסף למשווק, אך ורק בהתאם לכמות הלחיצות על הבאנרים והקישורים השונים, כאשר יש יחס ישר בין השניים - ככל שיש יותר לחיצות, כך המפרסם משלם יותר למשווק. ההיגיון מאחורי זה הוא ברור - יותר לחיצות מראות שהקמפיין יותר אפקטיבי - ולכן למשווק מגיע לקבל יותר כסף, אך זה הוגן מבחינת המפרסם - שכן הרבה לחיצות מצביעות על קהל יעד שגדל והגדלה בהכנסות.
פונים אל חברה מקצועית במיוחד
כאן חשוב לציין, שעל מנת שכל תוכנית שותפים תצא לפועל, יש צורך כמובן בגורם שיסדיר את הנושא בין המפרסמים לבין המשווקים - גורם שידאג לכך שכל המשווקים יקבלו את התשלום בזמן, והמפרסמים לא ישלמו סכום נמוך מידי או גבוה מידי. לכן, מומלץ לפנות היום אל חברות שמתעסקות בתחום של תוכנית שותפים, מקיימות הליך הוגן משני הצדדים, ומאפשרות לשני הצדדים להרוויח. תוכנית שותפים תאפשר לכם בסופו של דבר להגדיל את הרווחים שלכם, בטווח הקצר ובטווח הארוך, וליהנות משותפויות בטוחות ואמינות.