בעולם של היום אנשים נוטים להתבלבל בין פיתוח משחקים לעיצוב משחקים. בעוד הראשון, כומר מפתח משחקים, עוסק בכל מה שקשור לקוד ותוכנה, עיצוב משחקים עוסק בחוויה של השחקן, ההוראות למעורבים בעשייה ובגדול - הצגת החזון היצירתי ותרגומו לעשייה. כך שאם מפתחים משחקים יש בעצם את המתכנת, המעצב הגרפי, איש הסאונד, המפיק ואת המעצב משחק.
מעצב משחקים הוא מקצוע לכל דבר הנלמד בבתי ספר לעיצוב. מסלול ההכשרה כולל היכרות עמוקה עם התוכנות, עם חווית המשתמש והשחקן, עקרונות של משחוק ומה עושה משחק כיפי, ונותן למי שאמור בסופו של יום להיות אחראי על החזון של המשחק את כל הכלים שיכשירו אותו למקצוע. ישנם מספר בתי ספר בישראל המלמדים תחום זה, ובכל שנה יוצאים לשוק מספר מועט של כאלו הנושאים את התואר מעצב משחקים. רבים מהם משתלבים בתחום בחברות שונות, בין אם בחברות ישראליות, ובין אם בחברות בינלאומיות. חברות אלו אינן רק חברות משחקים אלא גם סוכנויות פרסום ואינטרקטיב, המחפשות להעשיר את החוויה של הצרכן, זאת דרך עולם המשחק. חלק מחברות אלו עוסקות במשחוק או גיימפיקיישן, שהוא כינוי לתהליך בו אלמנטים משחקיים משתלבים בתהליכים שונים, בין אם אלו תוכנות או תכניות הדרכה וכן הלאה.
חברות רבות בישראל מצפות ממפתח המשחקים להיות גם המעצב משחקים, אך במרבית המקרים מדובר במיומנויות אחרות לחלוטין. מפתח משחקים טוב צריך להכיר מנועים שונים, את הקוד, להבין איך לוקחים מסמכי עבודה והופכים אותם למוצר מוגמר. מעליו תמיד נמצא המפיק שיודע לקחת את הצד הקריאייטיבי של המעצבים השונים ואת מסמכי העבודה שהם ייצרו, ולתרגם אותם למסמכי עבודה בעבור המפתח. מעצב משחקים טוב מכיר לא רק את העולם היצירתי, אלא גם יודע לדבר למתכנתים, למעצבים הגרפיים ולאנשי הסאונד בשפה שהם מכירים אותה. הוא יודע לייצר להם את ההוראות הטובות ביותר שמתרגמות את החזון שלו למשחק. יש חברות המתבלבלות ואומרות שמעצב משחקים הוא גם המעצב הגרפי, וגם כאן מדובר בטעות. מעצב משחקים איננו מעצב גרפי.
כאמור בישראל פועלים מספר מעצבי משחקים. הם מרוכזים בקבוצות אינטרנטיות ייעודיות, אתרים שונים וקבוצות מקצועיות רלוונטיות.