כשמדברים על מרצים ברמה גבוהה אנחנו מדמיינים מרצים עם כריזמה, בו יודעים לנאום ולדבר תוף הפגנת יצירתיות. מרצים רבים ושונים כש נואמים בטון רציף ואחיד יכולים לשעמם את הקהל עד כדי כך שתשומת ליבם אפילו לא תהיה מופנית לאותם מרצים. מרצים טובים מודעים באיזה אופן לרתק את אותו הקהל ויוצרים קשר עין תמידי איתם כדי לא לאבד את תשומת ליבם. במקרים מסוימים מסובך לגרום ל כימיה עין בעלי הקהל, דברו הזה קורה בשעה ש אנחנו מדברים בקהל טוב ביותר של מאות רבות של ואלפי רבים, אז כדי להמשיך ולרתק את כל הקהל המורים צריכים להסתייע בקסם האישי בו ניחנו
מרצים מוזמנים ללא מעט חגיגות כמו שמקובל אירועי חברה, השקת מוצר צריכה וכדומה. המרצים ושהמוזמנים מדי פעם לאירועים מדגם אלה אלו מרצים להתפתחות פרסונלית, מרצים ליצירתיות וכיוצא בזה. לא מן הנמנע שהמנכ"ל או גם הסמנכ"ל יהיו המרצים או שמא הנואמים באותו אירוע. כמובן שהם לא מרצים מנוסים ומסיבה זו בפרקי זמן הם שלא ירצו כהוגן, אבל ישנם יחיד סגולה. כש- מבררים על מרצים בעלי ניסיון לאירועי בת מצווה ויום הולדת הללו קרוב לוודאי שהם יהפכו את אותם האירוע למהנה ולמעניין יותר דרך אפשרות ההתנסחות והקסם האישי שצברו בידם.
מרצים מוזמנים שלא רק לאירועים אשר צוינו לעיל, אלא אף כמרצים אורחים אשר מספקים מידע מדויק מהתחום שאליהם שידע להועיל לעובדים השייך את האזרחות חברה אליה צריכים להיות הגיעו להרצות. הרצאות כמו אלה תורמות לעובדים הינן לגבי מיומנות והן מבחינת שבירת השגרה והרענון להן עדיפים זוכים לעתים ממש רחוקות.
בטרם שאתם מבררים על מרצים ראוי לבדוק היטב את כמות הניסיון שהא גורם ביחד איתו, באילו עניינים הינו מרצה והאם אלו מתאימים לאותה חברה. לדוגמה, מרצה בענף מטעם סגנון אתרים באינטרנט בעל פוטנציאל להיווצר מועיל לחברת בניית פרויקטים מאחר והינו נותן בידם מידע מדויק וידע שעובדי האגודה יכולים להיתקל בכל שיער לצורך עבודת הפרויקט. מאידך במידה ש יוזמן מרצה בשטח הנדל"ן כשיר להיווצר שהנושא יעניין שופע מהעובדים בפן האישי, ברם בנוגע העשייה ההרצאה הזו איננו תורמת כלל וכלל לעובדים מבחינת עבודתם באותה חברה.