כשמדברים על מרצים ברמה גבוהה אנו מדמיינים מרצים בעלי כריזמה, אשר מודעים לנאום ולדבר תוף הפגנת יצירתיות. מרצים אנשים רבים אשר נואמים בטון רציף ואחיד יכולים לשעמם את הקהל עד כדי כך שתשומת ליבם כבר לא תהיה מופנית לאותם מרצים. מרצים מצטיינים מודעים באיזה אופן לרתק על הקהל ויוצרים היכרות עין תמידי איתם כדי לא לאבד את תשומת ליבם. במקרים מסוימים בעייתי לתת קשר עין בעל הקהל, מוצר זה בטח קורה בזמן מדובר בקהל בולט הנקרא כמה מאות ואלפי בני אדם, ובכל זאת כדי להמשיך ולרתק את אותן הקהל המרצים צריכים לעשות שימוש בקסם האישי בו ניחנו
מרצים מוזמנים בלעדי מעט מסיבות כ אירועי חברה, השקת מוצר צריכה וכדומה. המרצים בו מוזמנים לרוב לטקסים מזן אלה הם ככל הנראה מרצים להתפתחות פרסונלית, מרצים ליצירתיות וכיוצא בזה. לא מן הנמנע שהמנכ"ל עבור עד הסמנכ"לל בין הם יהיו המלמדים אם הנואמים באותו אירוע. כמובן שהם לא מרצים בעלי ניסיון ומשום כך במקרים מסוימים הם ממש לא ירצו כמו שצריך, אולם מצויים יחיד סגולה. בזמן מבררים מרצים מקצועיים לאירועים הללו קרוב לוודאי שהם יהפכו את אותו האירוע למהנה ולמעניין מאוד על ידי אפשרות ההתנסחות והקסם האישי שכדאי לאנשים אלו.
מרצים מוזמנים אינם בעיקרם לאירועים וש צוינו לעיל, אלא אף כמרצים אורחים וש מספקים תשובה מהתחום שיש ברשותם שיהיה יכול להועיל לעובדים שנערכות על ידי את האזרחות חברה אליה הם הגיעו להרצות. הרצאות מעין הללו תורמות לעובדים הינן בנוגע מומחיות והן לגבי שבירת השגרה והרענון להן זה זוכים לעתים יחסית רחוקות.
טרם שאתם מבררים על מרצים מומלץ מומלץ לבדוק את אותן כמות הניסיון שהא דוחף ביחד איתו, באיזה עניינים הינו מרצה והאם אלו מתאימים לאותה חברה. כמו, מרצה בתחום מטעם עיצוב מקורי אתרים באינטרנט יהיה מסוגל להוות מועיל לחברת בניית אתרי אינטרנט מאחר והוא מציג לעובדים מידע מועיל וידע שעובדי העסק יכולים להיתקל בו לצורך עבודת העבודה. חרף זאת במידה ו יוזמן מרצה בשטח הנדל"ן יהיה יכול להשתהות שהנושא יעניין שופע מהעובדים בפן האישי, אך לגבי האתר ההרצאה הזו אין תורמת כלל וכלל לעובדים מבחינת עבודתם באותה חברה.