מידי שנה בשנה נוספים אלפי רכבים לכבישי ישראל. זו לא משימה פשוטה כלל ועיקר למכור את הרכבים הישנים היות ומחיר תיקונם עולה על שווי הרכבים. מפני שכלי הרכב העתיקים גורמים לזיהום אוויר, מבקש משרד התחבורה להיפטר מהם ומסיבה זו הוא בא בהצעה לבעלי הרכבים הישנים שירות הנושא בשם פירוק רכבים.
פירוק רכבים –כל האינפורמציה בנושא פירוק רכבים
1. קיים אמצעי להפסקת פעולתם של כלי רכב ישנים והוא פירוק רכבים. בעלי הרכב יוכלו להיפטר מהמכונית הישנה והמשומשת על ידי מכירת המכונית לתעשיית הברזל ולחלקיחילוף למכוניות אחרות. איכות הסביבה תוכל להישמר באמצעות פירוק רכבים הנותן אפשרות לנצל את חלקי המכונית לצורך תעשיית הברזל או גם למטרת חלפים.
2. פירוק רכבים הוא עניין שלא דורש פרוצדורה מסובכת. צריך להעביר את הרכב אל מגרש הפירוק, להודיע למשרד התחבורה ואגף הרישוי על ביטול הרישיון של הרכב ולרשום את הרכב על שמם של בעלי המגרש.
3. בסופו של התהליך החלקים של הרכבים המיועדים לפירוק רכבים עוברים שיפוץ למטרת מכירתם כחלקים מיד שנייה או שמשווקים לצרכיה הרבים של תעשיית הברזל. כשמוציאים למכירה רכבים לפירוק , ירצה הקונה למכור אי אלו חלקים מהרכב כמו למשל מנוע וכדו' ולצורך זאת עליו להוכיח את בעלותו על הרכב, משום כך אפי' כשמדובר ברכב ישן ומקרטע יש לעשות העברת בעלות על שמו של בעל המגרש כדישתהיה לו יכולת למוכרה.
4. יש בעיה חוקית לשווק רכבים לפירוק שאין להם טסט מפני שאין אפשרות להעביר עליהם בעלות ויש חשש שמוכר הרכב יואשם כסוחר בחלקי רכב גנובים. ומשום כך צריך להגיע למשרד הרישוי לאחר מכירתו של הרכב ולהפקיד בידם את רישיונותיושל האוטו.
רכבים לפירוק –שומרים על הבטיחות בדרכים
1. רכבים לפירוק מועברים אל תעשיית הברזל שבה מנצלים את חלקי המתכת של המכוניות. יתרה מזאת יש תועלת מרובה בהוצאתם משימוש של רכבים לפירוק, דבר המונע זיהום אוויר ומביא לשיפור איכות הסביבה.
2. כלי הרכב הישנים נקנים באמצעות החברות בתחום של רכבים לפירוק אולם לא בסך הנקוב במחירון. יש מחיר הקבוע ע"י משרד התחבורה עבור המעוניינים להיפטר מהרכב הישן ולמוכרו לעוסקים בענף של רכבים לפירוק. את הכסף עבור הרכב המקרטע תוכלו להפנות למאמץ לרכישת כלי רכב יותרחדיש שיהיה נוח לסביבה וגם יותר בטיחותי.
קונה רכבים לפירוק -מי קונה רכבים לפירוק?
1. ברחבי הארץ קיימים עסקים מיוחדים הקונים רכבים לפירוק. כדי לעסוק בשטח של קונה רכבים לפירוק צריך לגשת למשרד התחבורה המנפיק רישיון מתאים למי שרוצה להכנס לעיסוק במסחר הנ"ל .
2. בעל עסק אשר רוכש רכבים לפירוק חייב לשלם במזומן לבעליו של הרכב הישן על פי המחירים שקבע משרד התחבורה. בד"כ המחיר המרבי של רכבים לפירוק הינו שלושת אלפי שקלים לרכב ישן.
3. קונה רכבים לפירוק משלם עבור רכב ישן שנמצא במגרשו, הוא עשרה אחוזים ממחירו של הרכב הנקוב במחירון. לעתים, כאשר המחיר נמוך ביותר, בעליו של המגרש יגרור את המכונית ואתם תחסכו את מחיר הגרירה.