אם טרם הקמת אתר אינטרנט, אבל אתה בעל עסק וקיבלת את הרושם כי אתר אינטרנט הוא בדיוק מה שנחוץ לך, אזי היכן להתחיל עם בניית האתר ומה לעשות יכולים להיות נושאים הזרים לך בפעילות העיסקית השוטפת שלך.
ראשית, אתה זקוק לשם מתחם (דומיין). למרות שלעיתים נראה הגיוני לבנות את האתר כשלב ראשון, כדאי שתרשום את הדומיין קודם להקמת האתר. הדומיין עשוי לשמש כלוגו החברה או לוגו המותג ויהווה חלק מהעיצוב ולכן חשוב שאתה תהיה מחזיק הדומיין הרישמי. לא אחת, הדומיין אותו תרצה לרשום יהיה תפוס ורשום על ידי מישהו אחר ויהיה עליך להשקיע זמן ומחשבה לאיתור דומיין אחר פנוי. אם קהל היעד שלך הם לקוחות מישראל, רצוי לרשום דומיין המסתיים בסיומת .co.il כאשר אם קהל היעד הוא בינלאומי רצוי לרשום דומיין המסתיים בסיומת .com .
לאחר שביצעת רישום דומיין עליך לעבור לשלב בניית האתר. בניית האתר היא תהליך מורכב הדורש הכנה מוקדמת – קביעת התקציב להקמת האתר, הכנת רשימה של פונקציונאליות נדרשת מהאתר ובחינת אתרים של מתחרים. השלב הבא הינו חיפוש גורם שיכול לבנות עבורך את האתר - הגוך בו תבחר יצטרך לבצע הן עבודה גרפית והן עבודת תיכנותית ולכן חשוב לראות תיק עבודות, להתרשם ולקבל את המושג הכללי אם הגוף אליו פנית יוכל לעמוד בדרישותיך.
ייתכן ותבחר בפיתרון מהיר יותר ואף זול משמעותית – תוכל להשתמש במערכת וורדפרס (wordpress), מערכת המשמשת להקמה וניהול אתר אינטרנטי בקלות וביעילות המבוססת על קוד פתוח – משמע: חינם! כל שיהיה עליך לעשות הוא לבצע התקנה של המערכת. למערכות וורדפרס קמו בשנים האחרונות מגוון תבניות עיצוב אותן ניתן לרכוש תמורת עשרות עד מאות דולרים ולהטמיע למערכת כך שהאתר יקבל עיצוב חדשני (אך לא מקורי – הרי עוד אנשים יוכלו לרכוש את אותה תבנית).
אם אתה מנהל עסק קימעונאי המוכר מוצרים, החל מכיסויים למכשירים סלולריים וכלה במקררים, הרי שכדאי לשקול הקמת חנות וירטואלית ולא אתר אינטרנט
תדמיתי בלבד. חנות וירטואלית תהווה עבורך סניף נוסף הפתוח 24 שעות ביממה, גם בשבתות וחגים וקהל היעד שלך יהיה מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום – תוכל להציע את מוצריך לכלל האוכלוסיה ולא לאוכלוסיה הקרובה לחנות הפיזית שלך בלבד. פתרון אינטרנטי של חנות וירטואלית מוצע כיום במאות שקלים לחודש וניתן למצוא פתרונות מהירים ואיכותיים העומדים בדרישות חברות האשראי לרבות בתקן PCI-DSS.
כאשר חברת בניית האתרים סיימה לעצב ולבנות את האתר לשביעות רצונך, הגיע שלב אחסון אתרים. עליך לברר עם חברת הפיתוח מהן דרישות השרת לאחסון האתר ובהתאם לבחור חברת אחסון אתרים שתוכל לספק לך את השרות. פתיחת חשבון אחסון מתבצעת בד"כ באופן מיידי או תוך יום עסקים אחד. חשוב להקפיד על בחירת חברת אחסון אמינה עם ביקורות חיוביות מלקוחות, עם צוות שרות ותמיכה טכנית שיוכלו לסייע לך בכל הנדרש עד להעלאת האתר לאוויר. את הגדרות חשבון האחסון עליך להעביר לספק שפיתח עבורך את האתר והוא יעלה את קבצי האתר לשרתי האחסון. יהיה עליך לקשר את הדומיין לשרתי האחסון לפי כתובות DNS אותן יספק לך ספק האחסון ולאחר העדכון כל מי שיקיש את כתובת הדומיין שלך יגיע לאתר החדש שבנית.
לאחר שביצעת רישום דומיין, הקמת אתר אינטרנט או חנות וירטואלית, בחברת בספק אחסון אתרים מקצועי וחיברת את הדומיין לחבילת האחסון שלך, הרי שגולשים יכולים להגיע לאתר שלך. כעת נותר לך לשווק את האתר. עבודת השיווק היא עבודה רציפה ואינה חד פעמית. פרסום האתר יכול הלתבצע בדרכים רבות, החל מפרסום ממומן בגוגל אדוורס, דרך באנרים בפורטלים מובילים ועד לניהול פורום וירטואלי בתחום העיסוק.