איך חברה יכולה לוודא שהעובדים שלה לא ינטשו אותה? זו שאלה גדולה ומסובכת.
השאלה הזו מכילה בתוכה הרבה נושאים ותחומים.
(אפשר לגלות כבר עכשיו שמתנות לעובדים יכולות לעזור).
עובד שמתחיל לעבוד בחברה מסוימת, מגיע מתוך אמונה כי הגיע למקום טוב וראוי ולכן, מלכתחילה הגיש מועמדות למשרה, אליה התקבל.
ההנחה היא שכאשר בריאיון הכול הלך טוב ובמהלך המשא ומתן, אם היה כזה, הכול התנהל כהלכה, רוב הסיכויים שגם לאחר מכן, הכול יתנהל על מי מנוחות. אך לא תמיד זה כך.
מה קורה אחרי הריאיון?
ישנן חברות אשר ימכרו לך עולם ומלואו בריאיון אך, לאחר שתתחיל את עבודתך שם תגלה שישנם דברים הסותרים את מה שהוצג לך.
מדובר בדברים כמו תנאים פיזיים, למשל, הובטח לך משרד משלך ובפועל קבלת תא (קיוביקל) קטן וצפוף, שאתה בקושי נכנס בו, שלא לדבר על ישיבה בנוחות.
ישנם תנאים סוציאליים, שלעיתים מגלים אותם לאחר הכניסה לעבודה, כמו כפיית לקיחת ימי חופשה על העובדים, בזמנים מסוימים, שנקבעים על ידי המעביד ולא על ידך. (הרבה חברות עושות זאת בחול המועד של פסח וסוכות).
הרבה אנשים לא אוהבים לגלות בדיעבד ש"עבדו עליהם". זהו נושא שהרבה עובדים לא יעזבו רק בגללו, אלא כאשר יהיו דברים נוספים מסביב, הם פשוט יוסיפו את זה לרשימה.
מה החברה יכולה לעשות?
דבר ראשון ובסיסי, הוא כמובן לומר את האמת. גם אם תא העבודה שבו העובד אמור לעבוד, הוא קטן – תאמר לו זאת. זה עדיף על המצב בו הוא יגלה זאת לבד ויתאכזב. כשהעובד יודע שזה מה שיקבל, הוא יהיה מוכן לכך וכל שינוי של הגדלת התא, יהיה לטובת המעסיק.
דבר נוסף, המעסיק יכול ליצור אירועים של החברה, או אפילו פשוט לקשט את החברה, כך שהעובד יגיע בבוקר וימצא בלונים ועוד קישוטים רבים בסביבת העבודה שלו. דבר זה גורם להעלאת המוטיבציה בקרב העובדים ויצירת נאמנות כלפי המותג/חברה בה הם עובדים.
בנוסף, המעסיק יכול לציין כל מיני תאריכים או אירועים במתנות לעובדים, מדובר במתנות קטנות שאינן עולות כסף רב, אך נותנות הרבה לעובד. הן נותנות לו יחס וזה הדבר הכי חשוב. מכיוון שכך הוא מרגיש כי מעריכים אותו.