אחד מהכלים החשובים לפרסום וחשיפת עסק חדש הוא הקמת אתר תדמית עבורו. כשמעצבים אתר תדמית בעצם בוחרים איזה רושם ניצור אצל המבקרים, כך שבעצם, עיצוב אתר תדמית באופן מסוים עוזר בביסוס תדמית חיובית בעיני הגולשים וכך לשכנע אותם להפוך ללקוחותינו. עיצוב אתר תדמית משפיע על האופן שבו הגולש מגדיר את העסק – מקצועי, אמין, איכותי או להפך. חשוב לזכור כי לכל אתר עסק מתאים עיצוב שונה בהתאם לאופיו ותחומו. לשם כך, כדאי לשכור את שירותיו של מעצב אתרים מקצועי בעל ניסיון רב בתחום זה. עיצוב אתר תדמית מצריך חשיבה יצירתית מעמיקה יחסית לעיצוב "סתם" אתר, משום שהוא משפיע ישירות על מיתוג העסק.
דגשים בעיצוב אתר תדמית
אם בעבר היה די להשתמש באנימציית פלאש כדי למשוך את עיני הגולשים, כיום עיצוב אתר תדמית הוא עניין מסובך בהרבה. לא רק ששימוש בפלאש נחשב מיושן למדי, אלא גם מנועי החיפוש לא מסוגלים להבחין בתכנים שכתובים בתוך אנימציות אלו, דבר שעלול להפחית בדירוג האתר. כתוצאה מכך, בעיצוב אתר תדמית יש לנקוט גישה מתוחכמת יותר ולנצל את כל המשאבים והטכניקות שברשותינו. מצד אחד עלינו לכוון את עיצוב האתר לקהל היעד שלנו, אך עדיין חשוב להישאר נגישים לכל סוגי הלקוחות. בין הלקוחות ה"מפתיעים" יכולים להימצא גם בעלי חברות גדולות, שעשויים לחתום עמכם על עסקאות רווחיות במיוחד. כדאי להשתמש בשפה הגראפית האופיינית לתחום העסק אך לא באופן טוטאלי, כדי לבדל את עצמנו מהמתחרים ותוך כדי ליצור מיתוג של חברה גדולה ומקצועית בשוק הספציפי.
טיפים בעיצוב אתר תדמית
ראשית כל עלינו להחליט מה יהיו הצבעים שישלטו באתר. צבעים משפיעים על התחושות שהאתר יעורר אצל הגולשים ויוצרים אווירה מסוימת, שעליה להיות תואמת לאופיו של העסק. בעוד ששילוב צבעים מסוים יכול ליצור את האווירה הרצויה לעסקה, צבעים אחרים יכולים דווקא להרתיע ולהלחיץ. עיקרון חשוב נוסף הוא שמירה על אחידות, שאותה נשיג באמצעות עקביות בפונטים, בכותרות, בגדלים, בצבעים ובאלמנטים הגראפיים. אחידות יוצרת תדמית מקצועית ואסתטית, אך התרחקו ממונוטוניות מוחלטת.