כיום רוב המידע בו אנחנו משתמשים בחיי היום יום ובמהלך שעות העבודה מאוחסן באמצעי טכנולוגיה שונים, אך למרות הקידמה – גם מידע זה עלול לפתע להיעלם, ולגרום אפילו להפסד כספי כשמדובר לדוגמא בפרויקט חשוב, או לאובדן תמונות משפחתיות בעלות ערך רגשי גבוה במיוחד. מטרת תהליך שחזור מידע היא להציל את הנתונים והקבצים שאוחסנו דיגיטלית – בטלפון, בדיסק קשיח, בכרטיס זיכרון ועוד – ונמחקו בשל תקלה כלשהי. זהו תהליך עדין ומורכב מאוד, שבמהלכו מנסים לחלץ, לשחזר ולשקם את הנתונים הפגועים. למרות שקיימות לא מעט תוכנות לשחזור מידע, חלקן אפילו חינמיות, שמציעות לעזור לכם לאתר את המידע שאבד ללא ידע קודם בתחום, עדיף לבחור בחברה שמציעה שירותי שחזור מידע. מדוע? שימוש שגוי בתוכנה זו, שלעיתים אפילו לא תבינו מה מקור טעותכם, עלול להביא לחסל כל סיכוי לשחזר את המידע.
מהם המצבים בהם צריך שחזור מידע?
ישנן כמה סיבות שעלולות להוביל לבעיות במערכות הקבצים וכך לאובדן המידע:
- תקלות פיזית במדיה - התחממות יתר ואף שריפה, או פגיעה ממשית בחומרה – נפילה, שבר ועוד, יכולות למנוע גישה למידע.
- תקלות לוגיות - בעיות פירמוט, וירוסים, תקלות במבנה של מערכת הקבצים או בעיות בהגדרת מחיצות הדיסק.
- טעויות משתמש - טעות אנוש או מחיקת מידע בזדון.
איך מבצעים שחזור מידע?
1. איתור תקלה – קודם כל צריך לאתר את מיקום התקלה המדויק, כדי להבין מהיכן נשחזר את הנתונים האובדים.
2. אפיון התקלה - לאחר מאופיינת התקלה עצמה. המומחים ימצאו את הפיתרון האפקטיבי לשחזור המידע בהתייחס לסוג התקלה.
3. תיקון התקלה ושחזור המידע – לאחר שהתקלה תתוקן, המידע משוחזר והנתונים ישוכפלו על ידי איש המקצוע על דיסק נפרד, אותו ימסרו ללקוח.