כמעט כולנו כבר יודעים כי שכאשר אנחנו רוצים לנסות ולמכור מוצר מסויים, לא משנה באיזה תחום ובאיזה מוצר מדובר הרי שהמראה החיצוני של המוצר חשוב לפחות כמו המוצר עצמו, אם לא יותר.
על מנת להבין את חשיבות העיצוב התעשייתי יש צורך להבין את התהליך שהלקוח עובר מרגע שהוא נכנס לחנות ועד תהליך המכירה עצמו. למעשה החשיפה הראשונית של הלקוח למוצר הנמכר הוא השלב שבו העיצוב התעשייתי עושה את כל עבודתו.
תהליך הקנייה מתחיל כמובן בהתרשמות חיצונית של הלקוח מן המוצר. במהלך ההתרשמות החיצונית הזו קובע לעצמו הלקוח אילו מוצרים באותה קטגוריה יותר מעניינים אותו ואילו מוצרים פחות מעניינים אותו.
על מנת לתת דוגמא, אשתמש במוצר שמוכר לכולנו, בין אם אנחנו רואים אותו בחנויות ובין אם אצלנו בבית, מכונות קפה. מכונות קפה הפכו בשנים האחרונות להיות מוצר נמכר גם לבתים פרטיים וגם לעסקים וכמובן שלכל אחד מפלחי השוק הללו יש דרישות שונות מלשני. למעשה, כאשר מעצב תעשייתי ניגש לפרוייקט הוא צריך לעבוד על פי הגבלות שונות. אחת מן ההגבלות הללו היא כמובן הדרישות של השוק אליו מכוונן המוצר. אם מדובר על מכונות קפה משרדיות הרי שתהיה חשיבות לכמות הכוסות שהמכונה תוכל להפיק ביום ופחות חשיבות לגודל הפיזי שלה, לעומת מכונות קפה ביתיות בהן חשובה הרבה יותר הקומפקטיות של המכונה.
הגבלה נוספת שמוטלת על המעצב התעשייתי היא בנושא של הנדסת אנוש. כאשר מעצבים מוצר שנועד לשימוש בני אדם, יש חשיבות עליונה להנדסת האנוש של אותו מוצר. הנדסת האנוש באה לידי ביטוי בעיקר בנוחות שבתפעול המוצר, במחשבה על קיצור זמנים, כל זאת על מנת שלמשתמש במוצר תהיה חוויה נעימה יותר, טובה יותר ושימושית יותר.
כמובן שלאחר שאותו לקוח סקר את כל המוצרים מבחינה חיצונית, הוא ימשיך ויצמצם את רשימת האפשרויות שלו על פי מספר דברים אחרים. חלק מהם יכולים להיות המלצות של חברים, תדמית של מוצר שהוא מכיר, שימוש קודם במוצר של אותה חברה ועוד. אך יחד עם זאת, על מנת לתת למוצר שלכם סיכוי שווה להיכנס לאותה רשימה של מוצרים שנבחרו ויזואלית, כדאי שתקחו בחשבון את הנושא של עיצוב תעשייתי, זה יכול רק לשדרג את המוצר שלכם.