אפשר לומר שאחד המזלות הגדולים של ארץ ישראל הוא בכך שהיא מזוהה בכל העולם כארץ הקודש. מצב זה הוא כלי המשמש כחומר ביד היוצר, בעבור משרד התיירות, אשר נלחם ופועל רבות, לקידום תחום התיירות בישראל ולמשיכת תיירים מכל רחבי העולם.
עבורנו, התושבים המקומיים מדובר במלחמה סמויה. אנחנו כמעט ולא נחשפים למלחמה על לב התייר ואינינו מרגישים מהו פועלו של משרד התיירות בעולם הרחב. כשאנחנו טסים למדינת חוץ, אנחנו בדרך כלל נחשפים הרבה יותר ל דרך בה נתפסת מדינת ישראל וכן לכמות האנשים שביקרו בישראל בעברם.
ישראלים שחיים את זה
יש ישראלים המתגוררים בארץ, אשר חיים את תחום התיירות והם שותפים, כל אחד בצורתו ובמידתו, למלחמה על לב התייר. מרבית הישראלים האלו הם כמובן אותם בתי עסקים ואטרקציות המצויים באזורים מתויירים, כמו ירושלים, אילת, טבריה, חיפה ותל אביב.
כל אותם בתי עסק, הכוללים מלונות, מסעדות ומוקדי תיירות ואטרקציות למיניהם, חיים ונושמים את עולם התיירות, מה גם שהם אפילו מתפרנסים מעולם זה ולכן הם נלחמים כדי לטפח אותו. הם צמודים לשמוע כל מה שקשור לתחום של חדשות התיירות והם צמאים לכל מידע או קמפיין שיוזם משרד התיירות אשר צפוי לייצר להם נתח עבודה נוסף.
על שום מה תקום ותיפול חברה
ממש על שום כך, תקום ותיפול חברה ישראלית. על שום כמות התיירים שמגיעה, על שום העבודה הרבה שעושה משרד התיירות ועל שום הזמינות שלה לייתן את השירות המלא לכל תייר שמתדפק על דלתה ודורש אותו.
תאמינו או לא, אבל בתקופות של מלחמה ושל מתיחות במצב הביטחוני של ישראל, יושבות חברות תעופה ישראליות ושוברות את הראש מהיכן להביא עבודה. חישבו שהן כלי התחבורה העיקרי של תיירים לישראל ולכן הן ניזונות כמעט רק מהם וכשאלו לא מגיעים, על שום כך הן נופלות וקמות. בהתאם לכך גם בתי מלון ושאר מוקדי אטרקציות פשוט מחפשים לייצר עבודה יש מאין ומכאן עולה החשיבות של הכנסת תיירות לישראל וטיפוחה כדרך קבע, זוהי משימה משותפת לממשלה, לבעלי העסקים ולאזרחים הקטנים שנהנים מכלכלה צומחת וממקומות עבודה רבים יותר.