עיצוב גרפי נכון עושה לך יחסי ציבור טובים!
ההגדרה של יחסי ציבור היא: "מעשים טובים שמובאים לידיעת הרבים". מההגדרההזו אפשר להבין שצריך שיהיו לנו שני מרכיבים. הראשון הוא מוצר טוב או שירות טובשאנחנו נותנים (רצוי שיהיה מצוין), והדבר הבא הוא להביא אותו לידיעת הרבים. שני אלוקשורים אחד בשני קשר הדוק, ואחד לא יכול להתקיים ללא האחר.
קחו לדוגמא מצב,שבו יש לנו אדריכל מדהים, שיש לו את היכולת לקחת בית חרב ולהפוך אותו לארמוןבמינימום עלויות. אולם חוץ ממנו ומחבריו הקרובים, איש לא יודע על כישוריו אלה. כמהכסף, אתם חושבים, הוא יעשה בחודש?
מצד שני ניקח לדוגמא מדריך טיולים, שמאודמודע לנושא יחסי הציבור ולכן הוא מפרסם את עצמו בכל מקום אפשרי. מוציא פליירים,כרטיסי ביקור, מספר לכולם עד כמה הטיולים שהוא מדריך הם “הדבר”. אולם הוא אינומתמצא היטב במסלולים אליהם הוא לוקח את המטיילים שלו, מתייחס אליהם בקוצר רוח ולאנותן להם את השירות אותו הם ציפו לקבל. כמה זמן, לדעתכם, יעבור עד שיהיה מובטלמעבודה?
מכאן נובע החוק האחד לגבי יח”צ: ”לעולם אל תשתמש בשקרים ביח”צ”.אנשים מגלים את השקרים במוקדם או במאוחר, ובאותו הרגע איבדת את אמונם לתמיד דאגשיהיה לך מוצר טוב וספר את האמת לגביו לכמה שיותר אנשים ובכל דרך שעולה על דעתך.
באילו דרכים ניתן לעשות יח”צ לעסק שלך? בכל דרך אפשרית!
איך תעשה לעצמך יחסי ציבורטובים:
הופעה נאה. אתה מהווה סמל למוצר ו/אוהשירות שלך. הופעה יפה ומכובדת נותנת לך נקודות זכות אצל הלקוח. חיוך רחב וגישהחיובית משפיעה לטובה על הלקוח שלך ועל הערכתו אותך.
לקוחותמרוצים. הם אלו שעושים לך יחסי ציבור מצוינים. לאחר שהלקוח שלך קיבלממך שירות או מוצר מעולה, והיה מרוצה במיוחד, הוא יהיה “שליח ציבור” שלך ויספר לכלמי שרק יבקש, איזה בעל מקצוע מהימן ומיוחד אתה.
סיפוריהצלחה. אותם לקוחות מרוצים ישמחו לכתוב את ההישג שהיה להם מהשירותשלך. סיפור הצלחה כזה, שמפורסם ברבים שווה יותר מכל מודעת פרסומת שתוציא. לקוחותפוטנציאלים, מאמינים הרבה יותר ללקוחות כמוהם מאשר לפרסוםשלך.
הייה נתון יציב. ללקוחות שלך אין הרבה ידעבתחום בו אתה עוסק. אל תחשוש לחלוק איתם את הידע שיש לך. הם יראו בך נתון יציבשאפשר לסמוך עליו. אדם שיש לו תשובות לכל בעיה שיש להם בנושא. כאשר הם או חבריהםיצטרכו את השירות שאתה מספק, אתה תהיה הראשון שיפנו אליו. הם סומכיםעליך.
תן מהידע שלך. דרך טובה עבורך לחלוק אתהידע שלך עם הלקוחות שלך ובכך לעזור להם היא ע”י מגזין עסקי. כאשר הם מקבלים בצורהקבועה, כל חודש מגזין עם ידע מועיל, ודרישת שלום ממך, וכן סיפורי הצלחה, הם זוכריםאותך לטובה ויודעים שאתה מקור מהימן של ידע ומקצועיות.
שירותבשפע. אחרון אך לא פחות חשוב הוא סוג השירות שאתה נותן ללקוחות שלך.שירות בשפע הכוונה היא לשירות ברמה יותר גבוהה ממה שהלקוח ציפה לקבל, יותר גבוההממה שהוא שילם עבורה. אין ספק, הלקוח שלך ירצה לשוב אליך גם בפעם הבאה.
אםאתה מעוניין ששפע של לקוחות יציף אותך, תתחיל להכניס כמנהג את כל הסעיפים שלמעלה.כל אחד מהם חשוב עבורך! רובם אפילו לא עולים לך כסף, אך שווים זהב!
מיכל טלר
אמנות המיתוג והשיווק
050-5940901
www.memchik.com